חדשות בארץ

אלפים בהפגנת הימין: "מלחמה על זהות העם היהודי במולדתו"

אלפי בני אדם הגיעו לכיכר הבימה בתל אביב, להפגנה נגד ממשלת בנט-לפיד. ח"כ שלמה קרעי: "קמה ממשלה בישראל שמוכרת דבר יום ביומו את החוסן הלאומי למועצת השורא"

  • ג' טבת התשפ"ב
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

אלפי בני אדם הגיעו הערב (שלישי) לכיכר הבימה בתל אביב, להשתתף בהפגנת המחנה הלאומי נגד הממשלה. בעצרת השתתפו רבנים, אישי ציבור, חברי כנסת מהאופוזיציה, פעילי ימין ובני משפחות שכולות, שמחו נגד הפגיעה בזהותה היהודית של המדינה.

"כמה טוב לחיות במדינה יהודית, מדינתו של העם היהודי", אמר חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) בנאומו בכיכר. "כמה נוח להיות חילוני או מסורתי ולדעת שאתה בטוח בארצך. שבכל מקום תמצא כשר, ותרגיש את השבת, ואת היהדות".

"לצערנו, קמו עלינו לכלותנו", הוסיף קרעי ותקף. "חבורה שבזה לכל זה. שמואסת בכל דבר שריח מסורת ויהדות נודף ממנו. בשם ערכים אוניברסליים הם רוצים לנתק את הקשר בן אלפי השנים של העם היהודי לאלוקיו ולמורשתו. זו המלחמה הקשה ביותר. בשביל כיסא, בשביל ג'וב, הם מוכנים להרוס במו ידיהם את הזהות היהודית, שהיא היא החוסן הלאומי שלנו".

"קמה ממשלה בישראל שמוכרת דבר יום ביומו את החוסן הלאומי למועצת השורא, את השבת למרב מיכאלי וחבריה המתייוונים, את הכשרות והגיור לליברמן, בליאק ומלינובסקי שנלחמים מלחמת חורמה ביהדות, ואת שריד בית מקדשנו לרפורמי קריב וחבר מרעיו".

"אבל אנחנו כאן עם ראש יהודי מורם. לא תעזור להם מערכת משפט מושחתת, לא יעזרו להם חוטי קנבס גסים לתפירת תיקים, לא יעזרו להם חוקים אנטי דמוקרטיים וסתימת פיות וגם לא תקשורת מגויסת. אנחנו כאן במלחמת עצמאות מחודשת על ריבונותנו בארץ הזו ועל זהותו של העם הזה במולדתו".

הרב יצחק בצרי, ממקימי ישיבת המקובלים "השלום" בירושלים, קרא קריאת שמע יחד עם המפגינים. "אנחנו נמצאים אחרי חג חנוכה", אמר. "כולנו אמרנו בתפילות בכל יום שלוש פעמים בברכת המזון ובהדלקה 'בימים ההם בזמן הזה'. 'בימים ההם' – עמדו המתייוונים להכרית את היהדות, את התורה הקדושה. 'ובזמן הזה' – יש עמותות מחוץ לארץ שמשקיעות הון בתוכניות איך למחוק את התורה של העם היהודי. השאיפה שלהם זה יהדות ארצות הברית, שכולנו רואים ובוכים שמכל ארבעה יהודים בארצות הברית יש שלושה מתבוללים".

"בלי כדור אחד נמחקים מעם ישראל אלפים רבים, והם רוצים להביא את זה לכאן ולמחוק את העם היהודי. אנחנו רוצים רק לפי החוק שהשם יעזור לנו שלא יוכלו להחריב את העם היהודי. שהעם היהודי יהיה חי וקיים. כולם נעלמו מהעולם – מואב, עמון, בבל. כולם נמחקו, ועם ישראל זה דבר פלא שנשאר חי וקיים. עזבנו את בבל ואת כל מדינות העולם כדי להגיע לכאן".

"הם מתרגשים כשאנחנו מצליחים לעסוק בתורה. הם אומרים 'אל תניחו תפילין בתל אביב', ואנחנו מניחים. זה כואב להם שאנחנו מביאים יהודים לשמור שבת כהלכתה.
אני מברך את הפוליטיקאים השמאלנים שכולכם תחזרו בתשובה אמן", חתם הרב בצרי את דבריו.

ממארגני העצרת נמסר, כי למעלה מ-20 אלף איש הגיעו אל כיכר הבימה: "הציבור הרחב הצביע ברגליים. רבבות הגיעו להזדהות עם המאבק ולמחות נגד התנהלותה של ממשלת ישראל. הממשלה שוכחת שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית, שאבות אבותינו נלחמו להקימה, וכיום היא בפעולותיה מנסה לטשטש את זהותה. אין לגיטימיות לממשלה הזאת, ואנחנו לא מקבלים אותה. אנחנו נמשיך להיאבק כדי שמדינת ישראל תישאר מדינה יהודית".

תגיות:הפגנהשלמה קרעיהמקובל הרב יצחק בצריהמחנה הלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה