חדשות בארץ

תמלילי היועמ"ש: "מנדלבליט מנסה להמציא את עצמו מחדש"

בתגובה לדיווח, לפיו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט האשים את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בסיכון הדמוקרטיה בישראל, אמר חבר הכנסת מיקי זוהר: "כל מי שעסק בכתבי האישום המופרכים נגד נתניהו יירשם בדפי ההיסטוריה כמי שפעל נגד הדמוקרטיה"

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) הגיב הבוקר (רביעי) על הפרסום בחדשות 12, לפיו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תקף בשיחות סגורות את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והאשים אותו כי סיכן את הדמוקרטיה הישראלית.

"אני לא כל כך מופתע", אמר זוהר בריאיון לגלי ישראל. "מנדלבליט נמצא בסיטואציה מאוד בעייתית. הוא הרי הגיש כתב אישום מאוד שערורייתי נגד נתניהו. ככל שהמשפט מתקדם, כולם מבינים עד כמה ההחלטה להגיש כתב אישום הייתה שערורייתית, ומנדלבליט מנסה להמציא את עצמו מחדש".

"במקום לבוא ולדבוק בטיעונים משפטיים שכבר נגמרו לו, כי אנחנו רואים שהמשפט הזה מתפורר, הוא ממציא שהוא הציל את הדמוקרטיה ופעל למענה", הוסיף זוהר. "אות הקין הזו תיזכר לנצח. כל מי שעסק בכתבי האישום המופרכים נגד נתניהו יירשם בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל כמי שפעל נגד הדמוקרטיה".

עמיתו לסיעה של זוהר, חבר הכנסת שלמה קרעי, תקף אף הוא את מנדלבליט ואת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן: "זה ספין מתוכנן ומתוקשר", אמר בריאיון לרדיו 103FM. "הכול כדי להסיט את האש מהשחיתויות ומשי ניצן, שמונה לרקטור של הספרייה הלאומית בלי שום כישורים ובניגוד לחוק. הם עושים מה שהם רוצים, זו כנופייה".

"מה עושה מנדלבליט כשהוא רואה שהתיק קורס? הוא מתחיל להיות אדון הדמוקרטיה". הוא וגיא פלג מייצרים ספינים כדי להסיט את האש מהמשפט שקורס להם ומהפשעים שביצעו בחקירה".

קרעי התייחס לחקירתו הנגדית של חפץ, במהלכה סיפר על הלחצים שהופעלו עליו כדי שיסכים להפוך לעד מדינה: "הכניסו אותו לכלוב קופים, הוא חשב שלא יצא משם בחיים. את שי ניצן ומנדלבליט צריך להכניס לכלוב הקופים הזה עד שיודו על כל הפשעים ועל כל מה שהם עשו בהפיכה המושחתת ביותר בכל הזמנים שקרתה כאן".

בדיווח אמש של גיא פלג בחדשות 12, מנדלבליט צוטט כמי שאמר, בין היתר: "גדלתי על תורת ז'בוטינסקי. הדרך הזאת מתחילה בחירות האישית והשלטון נועד לשרת את היחיד. אני חושב שמי שהנהיג את המדינה לאחרונה הבין את זה לא פחות טוב – אבל ראיתי התגלגלות למקום של נאמנות אישית, שזה אומר סכנה לדמוקרטיה. מבחוץ זה נראה דמוקרטיה כמו פולין והונגריה".

לדברי מנדלבליט, ההחלטה שקיבל להגיש את כתב האישום נגד נתניהו הייתה קשה עבורו: "זה דבר שלא חשבתי, לא האמנתי, לא ציפיתי. גם אחרי ההחלטה על כתב האישום שהיה לי קשה איתה, מודה, היה לי קשה. גם אחרי זה לא האמנתי שזה יילך למקומות האלה".

"בלי לשים לב פתאום מצאנו את עצמנו במלחמה על הלגיטימיות של היועץ המשפטי לממשלה, על ה-DNA של העם היהודי ומדינת ישראל בתקופה המודרנית. זה, אני חושב, בסוף זה הסיפור. לקח לי זמן להבין את הסיפור. על רקע זה היו כל ההתקפות".

ועוד מתמלילי מנדלבליט מהשיחות הסגורות: "היה מצב שבו כדי לא להגיע למצב שעומד לדין משנה הכול מקצה לקצה (נתניהו) מביא מישהו שיגיד שהתיק מתפורר, קורס ואין כלום. לא חלמתי שנגיע למקום הזה, צריך לדאוג גם לעתיד כי זה יכול לחזור על עצמו. אין ערובה לדמוקרטיה, זה הלקח שלי מהסיפור הזה".

מסביבתו של נתניהו נמסר בתגובה: "אלה אמירות משיחיות של פקיד ממשלתי שהחליט להחליף את העם, לא פחות. מנדלבליט מעיד על עצמו שהוא בא להפיל את ראש הממשלה נתניהו, ומאשר בקולו את דבריו של עד המדינה חפץ שהעיד היום שתיק 4000 הוא תיק פוליטי הזוי שלא היה בא לעולם אלמלא ראש הממשלה היה נתניהו. כדאי להזכיר למנדלבליט שבדמוקרטיה העם בוחר את מנהיגיו ולא היועץ המשפטי לממשלה".

תגיות:אביחי מנדלבליטמיקי זוהרשלמה קרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה