חדשות בארץ

האם משפט נתניהו פוליטי? סקר חדש בדק

"מדד הקול הישראלי" של המכון הישראלי לדמוקרטיה בדק את עמדת הציבור בשאלה האם משפט נתניהו הינו ניסיון להשתמש בהליך הפוליטי למטרות פוליטיות. הנתונים המלאים

נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL)נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL)
אא

סקר חדש, שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה, מלמד כי 42% מהציבור סבורים שמשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הוא ניסיון להשתמש בהליך המשפטי למטרות פוליטיות. 39% אינם מסכימים עם טענה זו, ול-19% אין דעה ברורה בנושא.

מהנתונים, שהתפרסמו היום (רביעי) במסגרת "מדד הקול הישראלי" של המכון, עולה כי רוב גדול ממצביעי מפלגות האופוזיציה מסכימים עם הטענה שהמשפט הינו פוליטי. 84% ממצביעי ש"ס ו-81% ממצביעי הציונות הדתית סבורים כך, וכמוהם גם 69% ממצביעי הליכוד ו-69% ממצביעי יהדות התורה

מקרב מצביעי מפלגות הקואליציה, רוב גדול אינם מסכימים עם הטענה שמשפט נתניהו הינו פוליטי. כך, 69% ממצביעי יש עתיד, 64% ממצביעי מרצ, 62% ממצביעי כחול לבן, 60% ממצביעי העבודה ו-58% ממצביעי תקווה חדשה אינם מסכימים עם הטענה לפוליטיזציה במשפט.

בקרב מצביעי ישראל ביתנו שורר כמעט שיוויון ביחס לסוגיה – 52% סבורים שהמשפט פוליטי, בעוד 48% אינם מסכימים לכך. בקרב מצביעי ימינה נרשם רוב גדול לאלו הסבורים שהמשפט הוא ניסיון להשתמש בהליך המשפטי למטרות פוליטיות – 51% סבורים כך, לעומת 22% שאינם מסכימים ו-27% שאינם יודעים.

במכון הישראלי לדמוקרטיה ציינו, כי קיימת מחלוקת בסוגיה בין מצביעיהן של שתי המפלגות הערביות בכנסת. בעוד רוב גדול ממצביעי רע"מ (73%) אינם סבורים שמשפט נתניהו הוא שימוש בהליך המשפטי למטרות פוליטיות, בקרב מצביעי הרשימה המשותפת הדעות חלוקות: 40% אינם מסכימים עם הטענה כי מדובר במשפט פוליטי, בעוד 43% דווקא מסכימים לכך.

תגיות:תיקי האלפיםהמכון הישראלי לדמוקרטיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה