חדשות בריאות

55 מאומתים לאומיקרון בישראל, אכיפת התו הירוק תוגבר

משרד הבריאות עדכן, כי זוהו 20 מאומתים חדשים לוורייאנט האומיקרון בישראל. המשטרה תגביר את אכיפת התו הירוק, בין היתר באמצעות הגדלת ביקורי הפתע בבתי עסק

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן אמש (מוצאי שבת), כי זוהו 20 מאומתים חדשים לוורייאנט האומיקרון. בכך עלה מספר המאומתים לוורייאנט בישראל ל-55.

36 מבין המאומתים שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות, בלרוס, הונגריה, איטליה ונמיביה. 11 מאומתים היו במגע עם שבים מדרום אפריקה ואנגליה, ושמונה נדבקו בקהילה.

מבין 55 המאומתים, 13 אינם מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד החיסון), והשאר מוגנים.

במשרד הבריאות ציינו, כי קיים "חשד גבוה" ל-51 מקרים נוספים של חשיפה לוורייאנט, שתוצאות הריצוף לגביהם לא התקבלו.

ברקע העלייה במספר מאומתי האומיקרון בארץ, המשטרה תגביר החל מהיום את אכיפת התו הירוק. האכיפה המוגברת תבוא לידי ביטוי בהגדלת ביקורי הפתע בבתי עסק המצריכים תו ירוק. כמו כן, תחודד ההנחיה לשוטרים לוודא שהכניסה לבית העסק או אירוע התרבות נעשית באמצעות ברקוד עדכני בלבד ולא באמצעות תעודות מודפסות.

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אמש הערכת מצב עם ראשי מפלגות הקואליציה בעניין ההתמודדות עם זן האומיקרון בישראל. במהלך הדיון קיבלו ראשי המפלגות סקירה מראשי מערכת הבריאות בנוגע לקצב התפשטות הזן החדש בעולם ובישראל. המשתתפים בישיבה דנו בצעדים למניעת התפשטות הזן במדינת ישראל ובדרכים להגביר את קצב ההתחסנות והאכיפה.

בדיון הוחלט, כי רשימת המדינות האדומות תיבחן מדי יום ותעודכן באופן תדיר. בימים הקרובים יתווספו מדינות נוספות לרשימת המדינות האדומות על פי הגדרות משרד הבריאות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "ראש הממשלה הנחה לקדם החלת תו ירוק על הקניונים, בתיאום עם משרדי הכלכלה והאוצר".

"אנחנו במצב יותר טוב ממדינות העולם מפני שנקטנו בצעדים מהירים ונחרצים", אמר בנט. "יחד עם זאת, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה. אנחנו חייבים לפעול כדי לעצור את התפשטות המחלה ולמנוע מצב של אובדן שליטה על התחלואה במדינת ישראל. זה דורש פעילות נמרצת, הגברת קצב ההתחסנות באופן מיידי, ועיכוב חדירת הזן למדינת ישראל על ידי הידוק השליטה בגבולות".

תגיות:נפתלי בנטמשרד הבריאותנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה