חדשות בארץ

למרות הביקורת: ח"כ מאיר יצחק הלוי מונה לסגן שרת החינוך

חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי מתקווה חדשה, שנכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, מונה לסגנה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון

מאיר יצחק הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מאיר יצחק הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) לסגנה של שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון. המינוי אושר בצל ביקורת ציבורית נוקבת על הממשלה, בשל ריבוי השרים וסגניהם.

יצחק הלוי מצטרף ל-28 שרים וחמישה סגני שרים היושבים סביב שולחן הממשלה. מינוי מיניסטריאלי נוסף שצפוי לצאת אל הפועל הינו מינויו של חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) לשר ההתיישבות.

על פי הסיכום אליו הגיע עם שאשא ביטון, יצחק הלוי ירכז במשרד החינוך את תחום החינוך הבלתי פורמלי הכולל, בין היתר, את מינהל חברה ונוער, החברה למתנ"סים, תנועות וארגוני הנוער, חינוך חברתי ועוד.

"אני מברכת את חברי מאיר על כניסתו לתפקיד ושמחה על ההירתמות לסייע לחיזוק מערכת החינוך", אמרה שאשא ביטון. "אתגרים רבים ניצבים לפתחנו במערכת החינוך בכלל ובחינוך הבלתי פורמלי בפרט, ואני בטוחה שסגני וחברי יתרום להצלחת המערכת ולמען ילדי ישראל".

הסגן החדש של שרת החינוך אמר כי הוא נכנס בהתרגשות גדולה לתפקיד: "אעשה כל שביכולתי להצליח במשימות הרבות הניצבות בפניי. מבחינתי זו סגירת מעגל מדהימה ומרגשת – התחלתי את פעילותי המקצועית והחינוכית לפני 46 שנים, והיום אני חוזר על מנת להמשיך במלאכה החינוכית ולפעול לקידום הנוער, נושאים חברתיים ועוד נושאים רבים ומאתגרים".

כזכור, יצחק הלוי נכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי והחליף את השר זאב אלקין שהתפטר ממנה. כחבר כנסת 'נורבגי', מינויו לסגן שר מהווה תקדים ראשון מסוגו. הכוונה למנותו לסגן שר זכתה בימים האחרונים לביקורת חריפה, שנובעת בין היתר מההצהרות שהשמיעו בעבר ראש הממשלה נפתלי בנט ושרים רבים, בהיותם באופוזיציה, נגד גודלה של הממשלה הקודמת. יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, היה בין מותחי הביקורת בעניין על ממשלת נתניהו-גנץ.

תקווה חדשה הינה המפלגה שהצליחה להשיג את מספר התפקידים הגדול ביותר בקואליציה, יחסית לגודלה. למרות שזכתה בבחירות לשישה מנדטים בלבד, נציגיה מחזיקים בחמישה משרדי ממשלה: בנוסף לסגן השר החדש ולסער ושאשא ביטון המכהנים כשרי המשפטים והחינוך, יועז הנדל מכהן כשר התקשורת, ואלקין הינו שר הבינוי והשיכון והשר לענייני ירושלים ומורשת.

זאת ועוד: מטעם המפלגה נכנסו לכנסת שלושה חברי כנסת 'נורבגים', וחברת הכנסת שרן השכל עומדת בראש ועדת החינוך. לכך יש להוסיף מינויים לארבע משרות בכירות של אנשים שהיו ברשימת מועמדי תקווה חדשה לכנסת: דני דיין (מספר 11 ברשימה) מונה ליו"ר יד ושם, אבי גנון (מספר 14) מכהן כמשנה למנכ"ל משרד החינוך, נתנאל איזק (מספר 21) משמש בתפקיד מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים ומורשת, וקובי מצא (מספר 32) מונה למשנה למנכ"ל משרד המשפטים.

תגיות:יפעת שאשא ביטוןמאיר יצחק הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה