חדשות בריאות

בנט: "טעיתי – אמרתי אומיקרון במקום קורונה"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר, כי שני נערים בבריטניה מתו בהפרש של שבוע לאחר שנדבקו בווריאנט האומיקרון. דבריו התבררו כלא נכונים, שכן עד כה לא דווח על מקרי מוות בעולם כתוצאה מהידבקות באומיקרון. בנט הבהיר בהמשך כי טעה והתכוון למקרי מוות כתוצאה מקורונה

בנט בישיבת הממשלה, הבוקר (צילום: Emil Salman/POOL )בנט בישיבת הממשלה, הבוקר (צילום: Emil Salman/POOL )
אא

בנט בישיבת הממשלה (וידאו: איתי בית-און, לע"מ. סאונד: ניר שרף, לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, כי שני נערים מתו לאחרונה בבריטניה לאחר שנדבקו בווריאנט האומיקרון.

דבריו של בנט נועדו לעודד את ההורים בישראל לחסן את ילדיהם נגד קורונה. אלא שעל פי הידוע, עד כה לא נרשמו מקרי מוות בעולם כתוצאה מהווריאנט החדש.

בעקבות הסערה שחוללו דבריו, תיקן בנט את עצמו וכתב בטוויטר: "לפני יומיים פורסם ב-BBC ששני תלמידים בריטים מאותה כיתה חלו בקורונה ומתו זמן קצר אחר כך, בהפרש של שבוע. הבוקר, בישיבת הממשלה, התייחסתי לאירוע, אך אמרתי בטעות שהם חלו ב'אומיקרון' במקום לומר 'קורונה'. אכן, שניהם מתו לאחר שחלו בזן אחר של נגיף הקורונה, שאינו אומיקרון".

"כך או כך", הוסיף בנט, "הקורונה מסכנת אותנו ואת ילדינו. אני מבקש מהורי ישראל – חסנו את ילדיכם והגנו עליהם מפני הקורונה, על שלל הווריאנטים שלה. אין צורך לקבוע תור מראש – גשו ישר למוקדי ההתחסנות. בואו נשמור על בריאות אזרחי ישראל ובריאות כלכלת ישראל".

בדבריו בישיבת הממשלה אמר בנט: "אנחנו שבועיים אחרי, והאומיקרון אכן מדאיג מאוד. באירופה נכנסים לתקופת החגים תחת הגבלות מאוד משמעותיות, בחלק מהמדינות גם סגרים, ותחת אובדן שליטה בתחלואה. אנחנו יודעים כבר שהאומיקרון נכנס ונמצא בישראל, אבל כרגע, בעקבות הצעדים שלנו, במספרים עדיין קטנים יחסית. לא מסובך להבין שאם נתב"ג יהיה פרוץ לרווחה, המספרים יזנקו מהר. אבל לשמור על גבולות זה לא מספיק. צריך במקביל לנצל כל יום ופשוט לחסן, לחסן, לחסן".

"יצא לי במהלך השנה האחרונה לפגוש לא מעט הורים לילדים שחטפו 'לונג קוביד' – קורונה כרונית שפוגעת ברמה הקוגנטיבית ויוצרת עייפות נורא גבוהה. ההורים התחרטו שלא חיסנו את ילדיהם בזמן. ילדי ישראל לא מחוסנים ברובם – זו האמת. רוב ילדי ישראל כרגע לא מחוסנים, אפילו לא בחיסון הראשון. לכן, צאו ונצלו את הימים היקרים הללו. אנחנו לא נצליח לנצח לעכב את האומיקרון. זה הזמן להתארגן".

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה