חדשות בארץ

הבנייה הפלסטינית בשטחי C: "שר הביטחון פוגע בשמירה על א"י"

בכינוס חירום של שדולת ארץ ישראל בכנסת בנושא ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C, תקפו יושבי הראש של השדולה, חברי הכנסת יואב קיש ואורית סטרוק, את שר הביטחון בני גנץ. סטרוק: "שר הביטחון פועל למען האינטרס של האויב"

המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח’אן אל-אחמר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח’אן אל-אחמר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

שדולת ארץ ישראל בכנסת עורכת היום (שני) כינוס חירום בסוגיית ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C ביהודה ושומרון.

בדיון נחשפו נתונים של תנועת רגבים על היקף הבנייה הבלתי חוקית של הפלסטינים בשטחים הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה. מהנתונים עולה, כי בשנתיים האחרונות נוספים בכל יום 7 מבנים פלסטיניים לא חוקיים. בין השנים 2021-2019 הוקמו 5,097 מבנים לא חוקיים חדשים לעומת 7,957 בין השנים 2019-2017. במצטבר, משנת 2008 בנו הפלסטינים 72,274 מבנים בלתי חוקיים.

בפתח הכינוס הוקרן סרטון, בו ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה מספר, בריאיון לתקשורת, על "צוות שטחי C" במשרדו שפועל לקידום הבנייה הבלתי חוקית, תוך שימוש בכספים שמקבלת הרשות הפלסטינית מהמדינות התורמות.

יו"ר שדולת ארץ ישראל, חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית), אמרה לאחר מכן: "תודה לראש הממשלה הפלסטיני, ששם את הדברים על השלחן. הרשות הפלסטינית מנהלת נגדנו מערכה עתירת משאבים, מלחמה שמנוהלת ממשרד ראש הממשלה שלהם, ושמטרתה המוצהרת: כיבוש הארץ, נסיגה ישראלית מחבלי יו"ש, ולא בהסכם, לא במקומות שישראל בוחרת לסגת מהם, אלא במקומות שהרשות הפלסטינית בוחרת. מול המערכה הזו ישראל לא נלחמת".

סטרוק הוסיפה כי "אין מערכה שמנוהלת ממשרד ראש הממשלה הישראלי, הקבינט לא דן במערכה הזו. שר הביטחון לא מנהל אותה. זו מלחמה במעמד צד אחד בלבד. לפעמים המנהל האזרחי מתאמץ קצת, הורס כמה מבנים, מחלק כמה צווים, אבל זה בערך כמו שוטר מקוף עם אקדח קפצונים מול דיוויזיות".

"ישראל נסוגה כל הזמן, במחדל, בחוסר מעש, ובשנה האחרונה – מאז שבני גנץ שר הביטחון, והמינהל האזרחי עבר גם לסייע לאויב במלחמה – בהלבנת המאחזים הפלסטיניים, כולל באזורים אסטרטגיים, כמו הרצף בציר המזרחי מגוש עציון  דרך ירושלים ועד רמאללה – תוכנית שתעלה לדיון בעוד שבוע בדיוק".

"הכנס הזה הוא לא כנס נגד הממשלה הנוכחית, הוא לא יכול להיות כזה, כי מדובר במחדל מתמשך של שנים. כולנו יודעים זאת ואין טעם להעמיד פנים", הצהירה סטרוק. "אבל הוא כן כנס חירום שנועד לגרום לממשלה הנוכחית לפעול חזק ומהר, כי הגענו למצב קריטי, ש'הסורים על הגדרות', וכי במצב הקריטי הזה שר הביטחון פועל בקום ועשה למען האינטרס של האויב. ואת זה חייבים לעצור".

"אין מנוס – חייבים בראש ובראשונה להגדיר את המצב כמערכה, ולהגדיר את האינטרס הישראלי במערכה הזו: מניעת נסיגות ומניעת שינויי גבול דה-פקטו. אין מנוס אלא למנות פרויקטור למערכה הזו, בדיוק כמו שמינו את יואב סגלוביץ' כפרויקטור לניהול המערכה נגד הפשיעה במגזר הערבי. פרויקטור עם משאבים, תקציבים, תקנים, תוכניות עבודה, חקיקה, שולחנות עגולים, כל מה שצריך כשמנהלים מערכה".

"המצב הוא מצב חירום. אם היה עכשיו הסכם מדיני שקובע שישראל תיסוג ותמסור לרשות הפלסטינית את אותם אזורים שאנחנו מוסרים בפועל היום – כולנו היינו בכיכרות. אז זה מחייב התגייסות מלאה, שילוב ידיים של כולנו מכל הכיוונים הפוליטיים, מול האויב המשותף שלנו", סיכמה סטרוק.

חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד), היו"ר המשותף של שדולת ארץ ישראל, אמר: "אנחנו בקרב ארוך מתקופת אוסלו. לצערי בשנים האחרונות אנו רואים מגמה של הפלסטינים לפעול יותר מהר מאיתנו. אם לא נעצור זאת עכשיו, גם בשנים הבאות לא יהיה לנו מה לעשות".

"אנו יוצאים מכאן בקריאה מאוחדת של כל אוהבי ארץ ישראל – חייבים לעצור את הפסד השטח, זאת בכייה לדורות. הדרך היחידה לשינוי המגמה זה פוקוס מרכזי של הממשלה, מינוי פרויקטור ושינוי התנהלות שר הביטחון שמאשר תוכניות השתלטות דרך המינהל האזרחי. שר הביטחון פוגע בשמירה על ארץ ישראל, והממשלה חייבת לשנות מדיניות".

תגיות:הרשות הפלסטיניתשטחי Cשדולת ארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה