חדשות בארץ

אם חרדית ל-4 תרמה כליה לנערה שלא הכירה והצילה את חייה

אסתר בקשי בת ה-44, אם לארבעה ילדים וגננת במקצועה, החליטה לעשות מעשה יוצא דופן ולתרום כליה לנערה שאינה מכירה. התרומה שלה הצילה את חייה של אפרת בת ה-14

למעלה: אסתר ובעלה אורן. למטה: אפרת בת ה-14 למעלה: אסתר ובעלה אורן. למטה: אפרת בת ה-14
אא

אפרת מלכה בת ה-14 מבאר שבע סבלה ממחלה מטבולית שגרמה להתדרדרות של כליותיה עד כדי אי ספיקה, ונזקקה לתרומת כליה להצלת חייה. אפרת טופלה במרכז שניידר לרפואה ילדים, שם עברה טיפולי דיאליזה בשנה האחרונה. לפני מספר חודשים, אפרת והוריה קיבלו בשורה משמחת ששינתה את התמונה – נמצאה תורמת כליה מתאימה לאפרת.

התורמת היא אסתר בקשי (44), אמא לארבעה ילדים וגננת ממודיעין עילית. אסתר החליטה להעניק את כליתה לילד או ילדה שאינה מכירה כדי להציל את חייהם. אסתר ובעלה אורן ניגשו שניהם לתהליך, באמצעות עמותת "מתנת חיים", כאשר סוכם ביניהם שהראשון שיימצא מתאים יהיה התורם. לפני שבועיים, באירוע הדלקת נרות לחנוכה שנערך במרכז שניידר, התקיים מפגש מרגש בין שתי המשפחות - של אסתר ושל אפרת, שלא השאיר עין אחת יבשה.

"מבחינתנו כל עוד אנו בריאים ויכולים להעניק חסד לאדם אחר שצריך את עזרתנו תוך סיכון מינימלי, אין פה בכלל מקום לשאלה", אמרו אסתר ואורן על ההחלטה האמיצה לתרום כליה. "כל אחד מאיתנו יכול להיות במקום הנזקק הזה שאף אחד לא בוחר להיות בו. תרומת איברים זו לא הצלה של אדם אחד - מאחורי כל חולה עומדת משפחה שנקלעה למשבר ועומדת על סף פירוק בכל המובנים, ולכן מדובר בהצלה של משפחה שלמה".

דקלה ועוזי מלכה, הוריה של אפרת, אמרו: "אין לנו מילים כדי להודות לתורמת המלאכית, אמא ל-4 ילדים, שהחליטה על מעשה אצילי שכזה, זה ממש לא מובן מאליו. אנו רוצים לציין לטובה את כל הצוות בשניידר שטיפל, תמך, עודד וחיזק אותנו ואת אפרת. אפרת הגיעה לבית החולים כילדה מאוד סגורה, ולמרות כל הקושי שעברה הצליחה, בזכות כל העוסקים במלאכה, להיפתח ולשמוח. מבחינתנו זכינו בשתי משפחות נוספות - משפחת בקשי ומשפחת שניידר".

תגיות:כליהחסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה