חדשות יהדות

האדמו"ר למשפחה השכולה: "הקב"ה בחר בכם כיוון שידע שלא תשאלו שאלות"

משפחת אסולין, האבלה על פטירתה הטראגית של בתם אדל בת השנתיים, קיבלה מכתב תנחומים מהאדמו"ר מקרעטשניף

  • י"ב טבת התשפ"ב
בעיגול: אדל אסולין ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)בעיגול: אדל אסולין ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

משפחת אסולין מקרית גת יושבת שבעה בימים אלו על פטירתה הטראגית של ביתם בת השנתיים אדל ז"ל. האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת הגיע לביקור תנחומים במשפחה, וביקש לעודד אותם ולנחמם.

כיוון שהאדמו"ר עבר בשבוע שעבר ניתוח להסרת יבלת במיתרי הקול, את דברי התנחומים הוא רשם במכתב. את המכתב העניק למשפחת אסולין, כשחתנו, ר' חיים שלום דייטש, הקריא בקול את הדברים, כשהוא נשנק מבכי במהלך הקריאה.

"בס"ד, למשפחת אסולין החשובה", כתב האדמו"ר, "אשריכם שהקב”ה מאמין בכם ואתם נחשבים אצלו כקרובים, כמאמר הפסוק: 'בקרובי אקדש ועל פני כל העם אכבד', ורש”י מ”פ 'היכן דבר ונועדתי שמה לבני ישראל ונקדש בכבודי אל תקרי בכבודי אלא במכובדי', ועוד ברש”י 'בקרובי בבחירי', והכלי יקר מ”פ: 'ואין זה כי אם בקרובי השי”ת, כי כל הקרב הקרב ביותר אל השי”ת, ממנו ילמדו כל הפחותים מערכו, קל וחומר לומר אם אש אחזה בלחים מה יעשו קוצים יבשים כסוחים ואז יקחו כולם מוסר וזהו כבודו של השי”ת על פני כל העם'.

"הקב"ה רצה לקחת קרבן כדי לעורר את העם", ממשיך האדמו"ר במכתבו, "והוא בחר בכם מאחר שהקב”ה יודע שאתם לא תתרעמו על מידותיו ולא תשאלו שאלות, אלא תקבלו את הכל באהבה גמורה. זה הסימן שהקב”ה מאמין בכם ואתם קרובים אליו ביותר, ויהי רצון שמהיום והלאה לא תדעו יותר מצער והמקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד אמן כן יהי רצון".

תגיות:חנקמשפחת אסולין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה