חדשות בעולם

"הייתי ממש ברת מזל": בת 18 נלחמה בקרוקודיל תוקפני - ושרדה

בת 18 שנלחמה בעל כורחה בקרוקודיל תוקפני, שרדה ומשחזרת את הנס: "הייתי ברת מזל"

אא

לאחרונה עלתה נערה בת 18 לכותרות בבריטניה, לאחר שיצאה בנס ממאבק מול תנין תוקפני באורך 10 מטרים. 

אמלי אוסבורן-סמית' נהנתה מיום של רפטינג במימיו של נהר הזמבזי הסמוך למפלי ויקטוריה, מבלי לדעת שהתנין המפחיד התקרב לסירתה ו'סימן אותה'. לדברי מדריכי הטיול, הם היו בטוחים שנהר הזמבזי בטוח לשחייה ושכשוך במים. 

כשאמלי שמעה זאת, היא שכשכה את רגליה במים, תוך כדי שיט של הסירה - אלא שבתוך שניות היא גילתה שזה הצעד הכי לא חכם לעשות. "התנין פשוט הגיח מהמים משום מקום ותקף אותה", סיפרו תלמידים אחרים שהיו עדים למחזה המבעית. 

"בשלב הזה לא חשבתי על כלום חוץ מלצאת בחיים מהלסת המפחידה הזאת שהייתה מולי", שחזרה אמלי, ממיטת בית החולים שבו היא מאושפזת עד היום, שבוע לאחר המקרה. 

"התנין פשוט הידק את הלסתות שלו סביב הרגל של בתי, והתחיל לגרור אותה אל מתחת למים", סיפר אביה של מלני, ברנט אוסבורן-סמית', מייג'ור לשעבר בצבא הבריטי. "הילדה האמיצה שלי לא הייתה מוכנה לוותר. היא נלחמה בו ובסופו של דבר, הצליחה להישאר בחיים. אמלי לא איבדה את הכרתה בזמן התקיפה, ונשארה חזקה למרות הפציעות הקשות ברגליה".

כשנשאלה מה עבר לה בראש במהלך הדקות הארוכות ומורטות העצבים שבהן הייתה במצב הנוראי הזה, ענתה מלני ואמרה כי "אתה לא באמת חושב במצב הזה. אנשים אומרים שאתה רואה את החיים שלך מהבהבים מול העיניים שלך, אתה לא. אתה רק חושב 'איך אני אצליח לצאת מהמצב הזה'. המוח שלך פשוט נכנס להילוך מהיר ואתה רק חושב איך לצאת מזה".

בתום המאבק הקשה נותרה אמלי עם כף רגל 'רפויה' מרוב שהיא מרוסקת, אך בחיים. היא הועברה במסוק לבית חולים בלונדון, שם ביצעו הרופאים ניתוח מציל חיים. 

המתקפה הותירה אותה עם סיוטים ויש לה כל העת פלאשבקים מהתקרית המפחידה. "עכשיו זה יותר טוב, אבל היומיים שלושה הראשונים היו גרועים. היו לי פלאשבקים כל הזמן, ופחדתי לישון לבד בחדר".

היום זה כבר יותר פשוט, אך היום - אחרי שהיא כבר חזרה לשגרת החיים הרגילה, יש לה מסר נוקב לכל מי שקורא אותה: "ראיתי איך החיים שלך יכולים להיגמר כל כך מהר, והייתי ממש ברת מזל לצאת מזה בחיים. אז אם אתם חיים במחשבה שאתם הולכים להתחרט על הכל, לעולם לא יהיו לכם חיים שלמים. אני מנסה מאז התקרית לחיות חיים מלאים ולא לתת לשום פחד ושום אירוע, לעכב אותי מלהשיג את המטרות שלי".

תגיות:תאונהלחימהקרוקודיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה