חדשות בריאות

הקורונה מתפשטת: שיעור החיוביים גבוה מאחוז, עלייה נוספת במקדם ההדבקה

על פי נתוני משרד הבריאות, לראשונה מסוף חודש אוקטובר שיעור החיוביים היומי הסתכם ביותר מאחוז. עד כה זוהו בישראל 134 חולי קורונה שנדבקו באומיקרון. לגבי מאות מקרים נוספים קיים חשד להידבקות בווריאנט, וממתינים לתוצאות הריצוף

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון), כי שיעור החיוביים היומי בבדיקות שפוענחו אתמול עמד על 1.05%. זו הפעם הראשונה מאז סוף חודש אוקטובר ששיעור המאומתים היומי מסתכם ביותר מאחוז אחד. במקביל, נרשמה עלייה נוספת במקדם ההדבקה, והוא עומד כעת על 1.14 – נתון המצביע על כך שהמגפה נמצאת בהתפשטות.

על פי נתוני משרד הבריאות, 372 בני אדם אובחנו אתמול כמאומתים לנגיף מתוך כ-36 אלף בדיקות. בשבעת הימים האחרונים אומתו 4,864 איש לקורונה – עלייה של 13.3% לעומת השבוע הקודם.

בצל החשש מהתפשטות וריאנט האומיקרון וההערכות כי החל גל התחלואה החמישי בארץ, נשמרת עדיין היציבות במספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מתוך 131 חולים, מצבם של 81 מוגדר קשה, בהם 48 במצב קריטי. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 8,232.

בוועדת החוקה מתקיים הבוקר דיון בהכנסת מדינות נוספות לרשימת המדינות האדומות. ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס, הציגה בדיון את תמונת המצב של התפשטות האומיקרון בישראל. עד כה זוהו 134 מאומתים לווריאנט. לגבי 386 מקרים שטרם התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם קיים חשד גבוה להידבקות באומיקרון, וב-107 מקרים נוספים קיים חשד המוגדר כנמוך.

מוקדם יותר דווח כי תשעה חברי כנסת הונחו להיכנס לבידוד, לאחר שהתברר כי באו במגע עם כתב ערוץ הכנסת שנמצא מאומת לנגיף הקורונה וקיים חשש כי נדבק בזן האומיקרון. מדובר בחברי הכנסת גלעד קריב (העבודה), מרב בן ארי ומשה טור פז (יש עתיד), גדי יברקן וקטי שטרית (הליכוד), יום טוב כלפון (ימינה), מוסי רז (מרצ), שמחה רוטמן (הציונות הדתית) והשר במשרד האוצר חמד עמאר (ישראל ביתנו).

מהכנסת נמסר כי לאחר החקירה האפידמיולוגיות שבוצעה על ידי משרד הבריאות, "נציגי מזכירות הכנסת פנו לחברי הכנסת ועדכנו אותם בפרטי החקירה והממצאים. בכנסת בוחנים מספר צעדי מניעה נוספים אשר יסייעו בצמצום סיכוני הדבקה".

שלשום נכנסו 130 עובדים בכנסת לבידוד, לאחר שארבעה עובדים אובחנו כחיוביים לקורונה, אחד מהם עם חשד גבוה לאומיקרון. בנוסף לעובדים נכנסו לבידוד גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וחבר הכנסת סימון דוידסון (יש עתיד). מלשכתו של נתניהו נמסר, כי בדיקת הקורונה שעבר יצאה שלילית.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה