חדשות בארץ

סמוטריץ’ תוקף: "ממשלת השמאל הרופסת החליטה להעניק פרס לטרור"

בעקבות הדיווחים על הריסת מבנים ביישוב חומש שבשומרון, תקף יו"ר הציונות הדתית בחריפות את הממשלה: "את בתי המחבלים הם לא הורסים אבל את הישיבה כן"

חומש (צילום: Hillel Maeir/Flash90)חומש (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

כוחות צה"ל חסמו הלילה (ראשון) את ציר הכניסה ליישוב חומש שבצפון השומרון. על פי דיווחים מהשטח, לוחמי מג"ב ושוטרים הורסים בשעה זו מספר מבנים שנבנו במקום לאחר הירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד ביום חמישי האחרון בפיגוע ירי סמוך ליישוב.

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על הדיווחים מחומש: "ממשלת השמאל הרופסת החליטה להעניק פרס לטרור והורתה לצה"ל ולמשטרה לחסל את הישיבה בחומש בתגובה לפיגוע שבו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד. את בתי המחבלים הם לא הורסים אבל את הישיבה כן. הם יפגשו מולם אלפים ורבבות אוהבי הארץ נחושים שייאבקו בהחלטה האומללה הזו וינצחו אותם. כולנו נהיה שם".

חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) פנתה ישירות לראש הממשלה נפתלי בנט: "אתה בטוח שאתה רוצה ללכת בדרכו של אריק שרון ולהיות ראש הממשלה שמשלים את הגירוש מחומש?", כתבה בטוויטר. "אתה, שאמרת בראשית דרכך הפוליטית שהיית מסרב פקודה לגרש יהודים? אתה, שהבטחת, גם ערב הרמת הממשלה הרעה והמסוכנת הזאת, שלא יהיו נסיגות? אתה תגרש עכשיו את ישיבת חומש במקום לאשר ולחזק אותה?".

אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה הי"ד, קראה הבוקר לממשלה לחדש את היישוב היהודי בחומש. "יהודה לא השאיר לי צוואה, הוא היה בן 25", אמרה בהצהרה לתקשורת. "אתמול חבר שלו הראה לי שהוא כתב לפני שש וחצי שנים, כששאלו בפורום 'מה תעשה אם יישאר לך רק שבוע אחד לחיות', ויהודה ענה שם – ללמוד תורה בחומש. זאת הצוואה שלו".

"אני פונה לראש הממשלה נפתלי בנט: יש בחומש ישיבה, צריך להסדיר ולאבטח אותה. יש שם בחורים צדיקים שמוסרים את הנפש בשביל כולנו, בשביל כל עם ישראל. הם סיירת מטכ"ל שלנו, חיילים ללא מדים. אני פונה אליך, עם ישראל מבקש ממך להסדיר את הישיבה ולאפשר לעם ישראל לעלות לשם. בעזרת השם, בהמשך גם להחזיר לשם את היישוב שהיה".

"נרצחו שם הרבה אנשים, הדם של יהודה יקר מדי", הוסיפה האלמנה. "אי אפשר לחזור לשגרה אחרי שדם של נשמה טהורה כזאת נשפך. אני מרגישה את יהודה כל הזמן מבקש דרכי – לבנות את חומש, חומש תחילה".

תגיות:חומשבצלאל סמוטריץ'יהודה דימנטמן הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה