חדשות בריאות

השמיים נסגרים בהדרגה: הרשימה המעודכנת של המדינות האדומות – ואלו שבדרך

ועדת החוקה אישרה את עדכון רשימת המדינות האדומות, שהיציאה אליהן אסורה למעט באישור חריג. בלילה שבין שלישי לרביעי צפוי עדכון נוסף של הרשימה, שיכלול את ארצות הברית וקנדה

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ברקע החשש מהתפשטותו של וריאנט האומיקרון בישראל, אישרה היום (ראשון) ועדת החוקה של הכנסת את הוספתן של איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות שהיציאה אליהן נאסרה.

החלטת ועדת החוקה תיכנס לתוקף הלילה בחצות. לאחר העדכון, הרשימה האדומה תכלול את המדינות הבאות: אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, איחוד האמירויות, אריתריאה, אירלנד, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוונית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, נורבגיה, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), ספרד, פינלנד, צ'אד, צרפת, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה ושבדיה.

הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות המליצה לממשלה להכניס לרשימה האדומה גם את איטליה, ארצות הברית, בלגיה, גרמניה, הונגריה, טורקיה, מרוקו, פורטוגל, קנדה ושוויץ. ההמלצה נדונה בישיבת הממשלה השבועית, ותובא בהמשך לאישור השרים במשאל טלפוני, עם השלמת ניסוח התקנות. מדינות אלו צפויות להפוך לאדומות בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי, בכפוף לאישור ועדת החוקה.

מדינה אדומה היא מדינה שהיציאה אליה אסורה למעט באישור חריג, וכל החוזרים ממנה יחויבו בבידוד מלא. כל החוזרים שאינם מוגנים בהתאם להגדרות משרד הבריאות יחויבו בבידוד במלונית מטעם המדינה, עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל. לאחר קבלת תוצאה שלילית, הם יורשו להשלים את תקופת הבידוד בביתם, ככל שיצהירו שלא גרים או שוהים בבית אנשים נוספים מלבדם.

 

ההנחיות המלאות לשבים ממדינות אדומות

* מוגנים – לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, יחתמו על "הסכמון" וייכנסו לבידוד ביתי למשך 7 ימים שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הם יוכלו לצאת מבידוד.

* לא מוגנים – לאחר ביצוע בדיקת PCR בנתב"ג, יופנו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה. במידה ותוצאת הבדיקה חיובית, הם יישארו במלונית עד להחלמה.

במידה ותוצאת הבדיקה שלילית, יחתמו הלא מוגנים על "הסכמון" ויועברו לבידוד ביתי להשלמת ימי הבידוד ל-7 ימים, שבסופם יידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הם ישוחררו מבידוד.

 

ההנחיות לשבים ממדינות כתומות

מדינות כתומות – כל יתר מדינות העולם שאינן אדומות.

מדינה כתומה היא מדינה באזהרת מסע חמורה, ומשרד הבריאות ממליץ לציבור להימנע מנסיעה למדינות אלה.

* מחוסן או מחלים השבים ממדינה כתומה – יוכלו לצאת מבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה החל מהיום ה-3 לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

* מי שאינו מחוסן או מחלים – יוכל לצאת מבידוד רק לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה החל מהיום ה-7 לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

תגיות:נתב"גנגיף הקורונהמדינות אדומותאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה