חדשות בריאות

לראשונה מזה חודשיים: יותר מאלף נדבקים חדשים ביממה, זינוק במקדם ההדבקה

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור המאומתים היומי ממשיך לעלות, וכך גם מקדם ההדבקה. שר הבריאות ניצן הורוביץ: "אנחנו עומדים בפני מצב חדש, בכל העולם הווריאנט תופס תאוצה מדהימה". שרי הממשלה אישרו הוספת עשר מדינות לרשימת המדינות האדומות

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שני), כי אתמול אובחנו 1,004 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. זו הפעם הראשונה מזה חודשיים שמספר המאומתים חוצה את רף ה-1,000.

שיעור החיוביים היומי ממשיך לעלות, ועמד אתמול על 1.09% מתוך כ-94 אלף בדיקות שפוענחו. זינוק נרשם במקדם ההדבקה, והוא עומד כעת על 1.22 – נתון המצביע על כך שהמגפה נמצאת בהתפשטות.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 131 חולי קורונה, 81 מהם במצב קשה. 42 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה נותר ללא שינוי, ועומד על 8,232.

שרי הממשלה אישרו הבוקר, במשאל טלפוני, את הרחבת רשימת המדינות האדומות שהיציאה אליהן אסורה למעט באישור חריג, וזאת בהתאם להמלצת הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות שנדונה אתמול בישיבת הממשלה השבועית. שרת התחבורה מרב מיכאלי, הדורשת לקבוע פיצוי לענף התעופה, הצביעה נגד ההחלטה.

על פי ההחלטה, לרשימה האדומה יתווספו עשר המדינות הבאות: איטליה, ארצות הברית, בלגיה, גרמניה, הונגריה, טורקיה, מרוקו, פורטוגל, קנדה ושווייץ. ההחלטה תיכנס לתוקף בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

שר הבריאות ניצן הורוביץ השתתף הבוקר בדיון של הוועדה המשותפת לוועדות הבריאות והחוקה, והתייחס להתפשטות התחלואה: "אנחנו עומדים בפני מצב חדש. מדובר בווריאנט הרבה יותר מדביק בסדרי גודל. בכל העולם הווריאנט תופס תאוצה מדהימה ומגיע תוך ימים ספורים להתפשטות עצומה שלא ראינו כמוה בווריאנטים קודמים. זה מגיע גם אלינו, זה פה וקורה גם כאן. אנחנו רואים כבר עלייה מסוימת במספר הנדבקים ובמקדם ההדבקה, וזה מחייב אותנו לצעדים, בראש ובראשונה להגביר את מאמץ ההתחסנות".

הורביץ ציין, כי "בניגוד להתחלת מבצע החיסונים ומה שראינו לפני חמישה חודשים, רואים עלייה לא מספקת בחיסונים, עם כמה אלפים ביום בקרב הילדים. האחריות לחסן את הילדים היא קודם כל על הוריהם, אנחנו לא יכולים לקבל את ההחלטה הזו במקומם. יש אחריות אישית על אנשים. אנחנו לא בתחילת הקורונה והחיסונים, כשאנשים לא הבינו ולא ידעו. יותר משישה מיליון ילדים התחסנו בארצות הברית, אין תופעות לוואי משמעותיות והמחלה הרבה יותר מסוכנת. אם אנשים בוחרים בסוף לא להתחסן זו בעיה".

"נתוני ההדבקה וההידבקות זורמים מהעולם, ועוד כשבוע תהיה לנו אינדיקציה טובה בין מאומתים לחולים קשה", הוסיף שר הבריאות. "רואים כל מיני סימנים, ובגלל שזה כל כך מדבק חייבים לנקוט אמצעי זהירות. במאמץ הזה כולם צריכים להשתתף. צריך פחות להתקהל, להקפיד על מסיכה גם בלי קנס או פקח".

על פי העדכון האחרון ממשרד הבריאות, עד כה זוהו בישראל 175 מאומתים לווריאנט האומיקרון. 113 מבין המאומתים שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין וטורקיה. 31 באו במגע עם מאומתים מדרום אפריקה, אנגליה, ארצות הברית וצרפת, ו-17 נדבקו בקהילה.

מתוך 175 המאומתים לווריאנט, 53 מוגדרים כלא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) והשאר מוגנים.

במשרד הבריאות ציינו, כי קיים "חשד גבוה" ל-380 מקרים נוספים של חשיפה לוורייאנט, שתוצאות הריצוף לגביהם טרם התקבלו.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה