חדשות יהדות

"מתווה הגיור יגרום לקרע בעם היהודי": הרב הראשי והרבנים הדתיים לאומיים נגד הרפורמה

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, נפגש עם הרב שמואל אליהו והרב יעקב שפירא, בעקבות הרפורמה הקשה הצפויה בגיור

  • י"ז טבת התשפ"ב
הרב דוד לאו והרב שמואל אליהו (צילומים: פלאש 90)הרב דוד לאו והרב שמואל אליהו (צילומים: פלאש 90)
אא

מתווה הגיור המוצע, אותו מתכנן השר לשירותי דת מתן כהנא, ממשיך להדיר שינה מעיניהם של גדולי ישראל. אתמול (שני) נפגשו רבנים מהמגזר הדתי-לאומי עם הרב הראשי לישראל, רבי דוד לאו, וטיכסו עצה בנושא.

בפגישה השתתפו הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, והרב יעקב שפירא, ראש ישיבת 'מרכז הרב'. הרב הראשי אמר לרבנים כי המתווה המוצע הוא “קרע בעם היהודי, ויגרום להונאת הגר” ויש לעשות הכל כדי לדחות אותו על הסף.

הרב הראשי מתח ביקורת חריפה על מתווה הגיור. לדבריו, המתווה המוצע הוא "אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל". הוא מרוקן מתוכן את סמכויות הרבנות הראשית לישראל וסמכותה בנושא הגיור, וכי הוא יגרום לרבנים בארץ ובעולם לא להכיר בגיורים שייערכו לפיו".

לפני תקופה קצרה פורסם מכתבם של הרב חיים דרוקמן, רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, רבה לשעבר של קריית ארבע הרב דוב ליאור לשעבר, הרב אליקים לבנון רב השומרון, רבה של פתח תקווה הרב מיכה הלוי, ראש ישיבת שדרות הרב דוד פנדל ונוספים. במכתבם, קוראים הרבנים לציבור למחות נגד הרפורמות שמקדמת הממשלה. כה לשון המכתב: "חזרנו לארץ ישראל כי אנו רוצים במדינה יהודית ולא במדינת כל אזרחיה. כעת הממשלה מקדמת שורת חוקים שמסכנת את מהות המדינה ומשנה את זהותה, עם ישראל מתקומם כנגד הניסיון הזה. אנו קוראים לציבור להתאחד ולמחות כנגד הניסיון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה".

האם אפשר לעבור גיור אמיתי בדקה? הרב זמיר כהן בסיפור מרתק שהיה:

 

תגיות:רפורמת הגיורהרב דוד לאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה