חדשות בריאות

אומיקרון כמו שפעת? "האמירה של ליברמן מביכה"

מומחי בריאות הגיבו בביקורת נוקבת על דבריו של שר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת הקבינט, לפיהם האומיקרון לא משפיע יותר משפעת: "זה מביך"

  • י"ח טבת התשפ"ב
ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן השתתף אמש (שלישי) באופן נדיר בישיבת קבינט הקורונה, וסיפק תובנה משלו להתפשטות זן האומיקרון בישראל. על פי הציטוטים שיצאו מהישיבה, ליברמן טען כי עד כה מתו בכל העולם 12 איש בלבד מהווריאנט החדש, והוסיף: "מבחינת ההשפעה של האומיקרון, אני לא רואה שזה משפיע כרגע יותר מאשר שפעת. כמו שאנחנו חיים עם השפעת, כרגע אנחנו חיים עם האומיקרון".

דבריו של ליברמן הדהימו את בכירי משרד הבריאות שהשתתפו בישיבה, וזוכים הבוקר לביקורת חריפה מצדם של מומחים. פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, התייחס לדברים בשיחה עם ידיעות אחרונות: "אולי יש לו מקורות שאין לאף אחד, כי בעולם אי אפשר להגיד את זה בביטחון כמו שהוא אמר. ליברמן יודע לקרוא לילד בשמו אבל הוא לוקח פה הימור שאנחנו, חוקרי הקורונה, לא ראינו עדות למה שאמר".

"ליברמן מעביר מסר סותר מזה של ראש הממשלה", הצהיר פרופ' מבורך. "זה בסדר שיש לו דעה, הבעיה היא שהתפקיד שלו חשוב, ולהביע דעה שהיא הפוכה ממשרד הבריאות וראש הממשלה זה מביך משהו, בעיקר כשזה בא מאנשים שאין להם מקורות מידע טובים".

ביקורת דומה השמיע גם פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר-אילן: "אני לא יודע מאיפה האמירה הזו הגיעה. אנשים כבר מתו בדרום אפריקה, ואנשים מתים באנגליה מהאומיקרון. אמירה כזו יכולה לגרום לאנשים לחשוב שזה באמת כמו שפעת כאשר אין לנו את המידע הזה. אנשים שמהססים וטרם התחסנו ושומעים שליברמן אומר שהאומיקרון הוא לא כזה מסוכן – זה יזרע בהם ספק, באלה שמתלבטים אם להתחסן או לא".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הגיבה בישיבת הקבינט על דבריו של ליברמן ואמרה כי הנתון שהציג אינו נכון: "רק בדרום אפריקה מתו יותר מ-900 אנשים מאומיקרון, ויש דיווחים על תמותה של 32 ילדים".

בכירת משרד הבריאות הוסיפה: "אדוני שר האוצר, הצגנו בצורה נרחבת את הנתונים מדרום אפריקה, עם העלייה באשפוזים, עם פחות תמותה מהווריאנט הזה אבל עלייה בתמותה, ועם ההסתייגות מאוד גדולה שבדרום אפריקה יש 5.5% אנשים מעל גיל 65 ו-70% מחלימים. יש לנו במדינה שלנו מעל מיליון שלא קיבלו את מנת הבוסטר, עוד אנשים בטווח שבין 6-3 חודשים מהמנה השנייה שלהם ועוד אוכלוסייה גדולה שלא קיבלה מנה ראשונה ושנייה, אז גם לנו יש אוכלוסייה נרחבת שלא מחלימה ולא מחוסנת. האמירות שאנחנו מדינה מחוסנת, צריך פשוט לדעת את הנתונים ולהבין שזה לא בדיוק ככה".

תגיות:אביגדור ליברמןנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה