חדשות בריאות

האומיקרון משתולל: זינוק במספר הנדבקים. הגבלות ברחבי העולם

נראה כי האומיקרון הוא זן מדבק במיוחד, שעדיין לא ברורה מידת מסוכנותו לציבור

  • י"ט טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגון הבריאות העולמי פרסם אתמול (רביעי) הודעה, בה נכתב כי "רק בעוד חודש תהיינה תשובות ברורות על כמה האומיקרון מוביל למחלה קשה", אך שסביר להניח כי "כבר בשבועיים הקרובים הזן יהפוך לנפוץ ביותר באירופה", נתון שלקח זמן רב עבור הזן הקודם, הדלתא, להתממש.

זן האומיקרון מתפשט בעולם, ונראה כי הוא מדבק במיוחד: אתמול אומתו בבריטניה 106,122 נדבקים ביום אחד. זהו שיא מתחילת המגיפה לפני כשנתיים. מדובר בעלייה של כ-60% במספר הנדבקים בבריטניה בתוך שבוע. למרות זאת, המצב בבתי החולים רגוע יחסית, ועל כן ההגבלות על הציבור יחלו רק בעוד כשבועיים. בממלכה הבריטית נשקלת האפשרות להתחיל בהפצת מנת חיסון רביעית נגד קורונה, בעקבות ההחלטה על כך בישראל. ה"דיילי טלגרף" מדווח כי לפני שתתקבל כזו החלטה, ייבדקו רמת החיסוניות אחרי שלוש מנות ונתוני התחלואה באומיקרון.

בארה"ב אומתו אתמול 243,619 ביום. מדובר בעלייה המשמעותית ביותר תוך יום אחד מאז ינואר - קרוב לשנה. ד"ר אנתוני פאוצ'י, יועץ הקורונה של הנשיא ביידן, המליץ לציבור להתרחק מהופעות ומכינוסים בינוניים ומעלה: "השתתפות בהתכנסויות גדולות של למעלה מ-40 איש אינה נחשבת בטוחה, גם עבור מחוסנים שקיבלו את המנה השלישית", אמר.

בסין, מקור פרוץ הקורונה, הוטל סגר הרמטי על אזור בו מתגוררים 13 מיליון בני אדם, בגלל 211 מאומתים לקורונה. הרשויות במחוז, החוששות מהתפשטותו של זן האומיקרון, הורו לאזרחים להישאר בבתים ולצאת רק לצרכים חיוניים, כאשר אדם אחד מכל משק בית יורשה לצאת כל יומיים כדי לקנות מצרכים לביתו.

בצרפת, מספר הנדבקים במדינה עומד על כמעט 87,000. ההערכה היא שתוך ימים ספורים ישבר שיא הנדבקים במדינה. שר הבריאות של צרפת העביר מסר למדינות העולם: "דבר אחד בטוח - האומיקרון מידבק מאוד. הוא יתפשט, ולא יחוס על אף מדינה".

ברוב מדינות מערב אירופה ייכנסו לתוקף הגבלות מחמירות, חלקן כבר לקראת חג המולד בסוף השבוע. שלוחת ה-WHO באירופה קראה למדינות היבשת “להיערך לזינוק משמעותי ולסופת האומיקרון המתקרבת”. גרמניה הודיעה כי החל מ-28 בדצמבר יותרו התקהלויות פרטיות רק למחוסנים והן יוגבלו לעשרה משתתפים לכל היותר. כמו כן, תיאסר כניסת צופים לאירועי ספורט גדולים.

החשש העיקרי מפני זן האומיקרון הוא כיוון שגם אם הוא אינו מסוכן כמו הדלתא, הוא מדבק מאוד. בשל כך יהיו הרבה יותר מאושפזים בבתי החולים בעבר. כך, למשל, אם מתוך 100 נדבקים בדלתא היו מאושפזים 10 ואילו באומיקרון מתוך 100 יצטרכו להתאשפז 3, הרי שבכמות הזמן שיצרה 100 מאומתים לדלתא - יהיו 500 לאומיקרון, כך שהמספר בבתי החולים יהיה גדול יותר.

תגיות:מגפת הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה