חדשות בריאות

משרד הבריאות העניק אישור חירום לתרופה של פייזר לטיפול בקורונה

משרד הבריאות חתם על הסכם עם חברת פייזר לרכישת התרופה פאקסלוביד, והיא צפויה להגיע בימים הקרובים לארץ. התרופה מיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות העניק היום (ראשון) העניק אישור חירום לגלולה פאקסלוביד (Paxlovid), התרופה האנטי-ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה.

פאקסלוביד קיבלה בשבוע שעבר אישור חירום ממנהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA). משרד הבריאות חתם בסוף השבוע על הסכם עם פייזר לרכישת התרופה, והיא צפויה להגיע בימים הקרובים לישראל. 

מדובר בתרופה אנטי-ויראלית המעכבת את פעילותו של אנזים הפרוטאז, שהינו הכרחי בתהליך השכפול של הנגיף בגוף. התרופה, הניתנת בטבליות, מיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים, הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי הקורונה. התרופה, המיועדת לטיפול ביתי, צריכה להינתן 3-5 ימים מתחילת התסמינים, ומשך הטיפול בה הינו 5 ימים.

במשרד הבריאות ציינו כי "אישור החירום של ה-FDA מבוסס על תוצאות המחקר בפאזה 2/3, אשר הראו כי התרופה מפחיתה את הסיכון היחסי לתחלואה קשה, אשפוז ותמותה ב-89% אצל חולים שטופלו בתוך 3 ימים מתחילת התסמינים, ללא מקרי מוות בקבוצת הטיפול. תוצאות דומות נראו אצל אלו שטופלו תוך חמישה ימים מהופעת התסמינים".

"מדובר במנגנון פעולה שאינו תלוי וריאנט. הפעילות האנטי-ויראלית של התרופה נשמרת בתנאי מעבדה מול וריאנטים שונים. במבחן ביוכימי, וריאנט האומיקרון לא הפחית את הפעילות התרופה. תופעות הלוואי שנצפו במחקר היו מתונות ודומות בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו. כל אלה מאשרים יעילות ופרופיל בטיחותי טובים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה