חדשות בארץ

למרות הוראתו של בנט: משרדי הממשלה לא עובדים מהבית

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי על משרדי הממשלה לעבוד במתכונת של 50%, והשאר יעבדו מהבית. מה קורה בפועל?

  • כ"ג טבת התשפ"ב
(מארק ישראל סלם/ פלאש 90)(מארק ישראל סלם/ פלאש 90)
אא

רה"מ נפתלי בנט התייצב בשבוע שעבר מול אזרחי ישראל והכריז כי "הגל החמישי של הקורונה כבר כאן". ראש הממשלה ביקש מהמעסיקים לעבור ככל האפשר לעבודה מהבית, וציין כי משרדי הממשלה יעברו למתכונת של 50% במשרד, והשאר – מהבית. הנחיה בנושא כבר יצאה, ואף נוהל של נציבות שירות המדינה.

מה קורה בפועל? חדשות 12 בדק האם משרדי הממשלה נענו להוראתו של בנט, וגילה שלא. ממצאי הבדיקה הצביעו על כך שחלק ממשרדי הממשלה קיבלו החרגות מההנחיות. במשרד החוץ אושרה עבודה מהבית במתכונת של 30% בלבד ולא 50%. גם לשכות השרים הוחרגו לגמרי מהנוהל, וכל העובדים בהן יכולים להגיע לעבודה כרגיל בהיקף מלא.

חמור מכך: הבדיקה גילתה כי ברבים ממשרדי הממשלה לא מקפידים על נהלי הריחוק והנחיות הקורונה. בשל היעדר אכיפה, המסיכות הפכו לנדירות ביותר במקומות העבודה.

"אין אכיפה של מסכות, של כללי היגיינה ושל ריחוק חברתי בתוך המשרדים. אין אכיפה לא של כמות אנשים שנכנסים למעלית, לא של העובדים מסביב. אין הנחיות חדשות לגבי האומיקרון", צוטטה עובדת באחד המשרדים הממשלתיים בחדשות 12. "בהתפרצות הראשונה של הקורונה חילקו אותנו ממש למשמרות, כדי להוריד את כמות האנשים שנמצאים במשרד. הפעם – ההרגשה היא שהאומיקרון לא נמצא פה". 

 
תגיות:חדשות בארץבנטמשרדי הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה