פיתוח האישיות

הילד התחנן שהמורה לא יתקשר לאמו חד ההורית. מה סיפר המורה לאם באסיפה?

כשתקראו את הפוסט של המורה הישראלי - תבינו את עומק הפתגם 'מורה טוב - מורה לחיים'. בדגש על חיים, חיות ומה שביניהם

אא

פוסט של מורה בשם אבינועם הרש (באנגלית: Avinoam Hersh) - שובר את הרשת. 

בפוסט, אותו כתב לקראת אספת הורים הולכת ומתקרבת, הרש שחזר את הרגע שבו ישב מול אם חד הורית וקשת יום, שבנה היה אחד התלמידים החלשים שבכיתה. "אותה אמא נרשמה לסוף התור, וראיתי על העיניים האדומות שלה איך שהיא גמורה לגמרי ואין לה כבר כוח, כי קצת הכרתי את המאבקים היומיומיים שהאישה הזו עוברת. והיא מתיישבת מולי ופולטת אנחה, ואני חושב לעצמי: 'בחייאת, מה אני אמור עכשיו להגיד לה? כמה שהילד שלה מפריע בשיעור? ותכל'ס קחו כל ילד שיעבור וייחשף למקרים ולבעיות שהילד הזה עבר, וגם הוא היה מתפרק לאלף חתיכות".

ואז הוא מסתכל על הציונים הנכשלים. 

"והאמא הזו מסתכלת עליי במבט מתחנן שכמו אומר לי: 'היה לי היום יום קשה מאוד. בוא ותנסה בכל זאת לנחם אותי באיזה משהו קטן וטוב, שיהיה לי כאוויר לנשימה', ובאותו רגע הרגשתי איך שלפעמים כל הסיפור של אספת ההורים הזו הוא כל כך יותר גדול מסקירת ציונים ומדיווח יבש על המצב הלימודי של הילד.  לפעמים הסיפור הוא בכלל אמא סחוטה וגמורה שיושבת לפניך ובכל העולם הזה, בשעה הזו, רק אתה, המחנך, יכול עכשיו להחיות אותה עם כמה דברי עידוד ושבח על הילד שלה".

עוד לפני שהתחיל לדבר, היא נדרכה. "אנחנו מכירים את הקשיים והמורכבויות, אבל אין לי בכל הכיתה עוד ילד שאוהב כל כך את אמא שלו כמו שהבן שלך אוהב אותך", אמר המורה החכם לבסוף. "כשהוצאתי אותו היום מחוץ לשיעור לא היה איכפת לו כלום. המנהלת, שלא יהיה לו מגרש, שום דבר. רק כשאמרתי לו שאני אדווח לך הערב על ההנהגות שלו, הוא פתאום הסתכל עליי ברצינות עם דמעות ואמר לי: 'בבקשה המורה, אל תערב את אמא שלי. לא רוצה לצער אותה. תן לי עוד הזדמנות'".

בנקודה זו, עצר המורה המקסים, ובנימה הכי רצינית אמר לאם: "'יש לי תלמידים של מאיות ותשיעיות שלא סופרים את ההורים שלהם. זכית בבן אוהב שמעריץ אותך - זו מתנה ענקית', ואיך שסיימתי הסתכלתי עליה וניצוץ מחודש נדלק בעיניים שלה. הראש שלה הזדקף, והיא קראה לבן שלה שייכנס. היא נתנה לו נשיקה וחיבוק גדול ואחר כך חזרה לרגע לכיתה ואמרה לי בשקט: 'שתגע שכבר לא ידעתי בשביל מה אני צריכה מחר לקום בבוקר. תודה רבה'".

והוא ממשיך: "בסיום הפגישה עם האמא הזו חשבתי איזה עוצמה וכוח יש למחנכים ולמורים, שהם מסוגלים במשפט אחד להפיח מחדש חיים באמהות עייפות ולהזכיר להם מדוע העולם צריך אותם בכדי שירצו לקום מחר לבוקר חדש".

תגיות:מוריםהעצמה אישיתפוסטמקסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה