חדשות בריאות

מדיניות הבידודים החדשה נכנסה לתוקף. הפרטים המלאים

מדיניות הבידודים החדשה עליה החליט ראש הממשלה נפתלי בנט נכנסה לתוקף. כל הפרטים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע העלייה בתחלואת הקורונה בישראל והחשש מהתפשטות מואצת של זן האומיקרון, נכנסה הלילה (חמישי) לתוקף מדיניות הבידודים החדשה עליה החליט ראש הממשלה נפתלי בנט, בכפוף לחתימת מנכ"ל משרד הבריאות על הצו הרלוונטי ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת. המתווה החדש נועד לצמצם את מספר האנשים הנדרשים להיכנס לבידוד בעקבות חשיפה לחולים מאומתים.

על פי ההנחיות החדשות, במקרה של חשיפה למאומת לנגיף הקורונה (ללא אבחנה בין הווריאנטים), מחוסנים או מחלימים (בהתאם להגדרות משרד הבריאות) יבצעו בדיקת אנטיגן מוסדית (לא ביתית), במימון המדינה. עם קבלת תוצאה שלילית, הם יוכלו להמשיך בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.

במידה ותוצאה בדיקת האנטיגן הייתה חיובית – על המחוסנים או המחלימים לבצע בדיקת PCR ולשהות בבידוד עד לקבלת תוצאה. אם קיבלו תוצאה שלילית – הם יוכלו להמשיך בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד. במידה והתקבלה תוצאה חיובית – עליהם להיכנס לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

מי שאינם מחוסנים או מחלימים (בהתאם להגדרות משרד הבריאות) נדרשים לבצע בדיקת PCR במקרה של חשיפה למאומת לנגיף (ללא אבחנה בין הווריאנטים). אם התוצאה שלילית – עליהם להיכנס לבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה. ניתן לקצר את הבידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7.

במידה והבדיקה לאחר החשיפה למאומת יצאה חיובית – על הנחשפים להיכנס לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

במתווה החדש צוין, כי במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה.

כמו כן, אדם מחוסן או מחלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שיבצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל.

תגיות:נגיף הקורונהבידודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה