חדשות בארץ

משרד הבריאות: תינוקת אושפזה עקב הכנה לא נכונה של תחליפי חלב

משרד הבריאות יצא בהודעה לציבור והזהיר כי מכשיר בר מים לתינוקות עלול להוות מצע לגידול חיידקים ועובש וכי אינו נמצא תחת פיקוח המשרד. כמו כן, מהמשרד מדגישים: הכנה לא נכונה של תמ"ל יכולה לסכן את תינוקכם

אא

בעקבות אשפוזה של תינוקת ביחידה לטיפול נמרץ עקב הכנה לא נכונה של תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל), יצא משרד הבריאות הבוקר (ראשון) בהודעה עם הבהרה בנושא: "הכנת תמהיל תרכובת מזון לתינוקות (תחליף חלב) באופן שאינו תואם את ההנחיות עלולה לסכן את ילדכם", נכתב בהודעה, ומזהיר כי הכנת פורמולות במכשירי בר מים לתינוקות שאינם פיקוח עלולים להוות מצע לגידול חיידקים ועובש. במשרד הבריאות מציינים כי יתכנו זמנים בהם המכשיר אינו פועל כיאות, כך שמהילת תרכובת הפורמולה לא מתבצעת בהתאם להוראות יצרן התמ"ל.

במשרד הבריאות מציינים כי "חלב אם הינו המזון המתאים ביותר לתינוקות. ארוחת הנקה מספקת את כל צרכיו התזונתיים של התינוק ואין צורך להשלימה בדבר. תוספת של תמ"ל לארוחת הנקה עלולה לגרום להפחתה בייצור חלב האם, להזנת יתר ולהשמנה", אמרו והדגישו: "במידה ובחרתם להשתמש בתרכובת מזון לתינוקות, הכנת התרכובות חייבת להיעשות בהתאם להוראות יצרן התרכובת ובמהילה מדויקת של התרכובת. הכנת תמהיל התרכובת באופן שאינו תואם את ההנחיות עלולה לסכן את ילדכם. מהילת יתר פוגעת בערך התזונתי, כך שהתינוק לא מקבל את כל צרכיו. מהילה לא מספקת יכולה לשבש את איזון המלחים בדמו ולסכן את חיי התינוק."

על מנת לשמור על בטיחותו של התינוק, משרד הבריאות ממליץ לבדוק את הוראות היצרן על גבי האריזה של התמ"ל, להשתמש בכף המדידה שבקופסא ולא להחליפה בכף אחרת, ובכל מקרה שמחליפים תמ"ל – יש לבדוק את ההנחיות הספיציפיות לאותו סוג. כמו כן, משרד הבריאות אומר כי "המכשירים להכנת תמ"ל לתינוקות אינם בפיקוח של משרד הבריאות או גורם בינלאומי אחר. מבירור מול ה FDA ומכון התקנים עולה כי אישורם מתייחס לחומרים מהם נוצר המכשיר ותקינות מערכת החשמל ולא לאופן בו הוא פועל, בטיחותו ויעילותו בהכנת הפורמולה".

תגיות:תמ"למשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה