חדשות יהדות

"יהודי האסלאם? אין דבר כזה": מדוע גרמה תערוכה בינלאומית לסערה בעולם הערבי?

למעלה מ-200 אמנים ואנשי רוח ערביים - יצאו נגד תערוכה בינלאומית על תולדות "יהודי האסלאם", בטענה כי "אין דבר כזה 'יהדות האסלאם'". בתערוכה הבינלאומית היוקרתית משתתפת אף ממשלת צרפת - אז איך זה שבארץ לא שמענו עליה? יש לזה סיבה

אא

למעלה מ-200 אמנים ואנשי רוח ערביים - יצאו נגד תערוכה בינלאומית על תולדות "יהודי האסלאם", בטענה כי "אין דבר כזה 'יהדות האסלאם'". 

בתערוכה הבינלאומית היוקרתית משתתפים מדי שנה בכירים מממשלת צרפת, וגם השנה השתתף בה נשיא צרפת עמנואל מקרון. 

בין המתנגדים נמנים סופר לבנוני ובמאי פלסטיני בשם אליה סולימן, שמחו על כך שמארגני התערוכה הציגו אותה תחת הסלוגן 'יהודי המזרח'. התערוכה משווקת בצורה חסרת תקדים על ידי 'מכון העולם הערבי' בפריז, אך בארץ כלל לא שמעו עליה. איך זה יכול להיות?

לדברי המארגנים, הדבר נעשה מתוך ניסיון 'להוריד פרופיל' ולא לגרום להתססה, יותר ממה שכבר נגרמת - בעצם העובדה שמדובר בתערוכה של התרבות היהודית במדינות ערביות.

מדי שנה בשנה ממשיכים גורמים ערביים עוינים לטעון כי התערוכה מציגה 'בגאון' שישה מוצגים ששייכים למוזיאונים ישראליים - על אף שלא ברור מה רע בזה, אם מדובר במיצגים שקשורים לתרבות היהודית?! 

"שיתוף הפעולה עם מוסדות ישראלים המעורבים בהשתלטות על התרבות הפלסטינית והערבית-יהודית, הם בגידה מצד מכון העולם הערבי, והסכמה לשימוש בלתי מוסרי באומנות כבנשק פוליטי, שנותן לגיטימציה לקולוניאליזם ודיכוי", אומרים אנשי הרוח הערביים, בגילוי דעת שפורסם מטעמם. 

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שהשתתף בטקס הפתיחה, נשא את דבריו ואמר כי מבחינתו התערוכה מהווה 'שיעור יוצא מן הכלל של דו קיום מול הגורמים החשוכים - אז והיום'.

תגיות:יהדותאסלאם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה