חדשות בארץ

"היהדות שייכת גם לערבים": ההצהרה המפתיעה של יוליה מלינובסקי

יו"ר הוועדה לשירותי דת יהודיים, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, שברה שיא נוסף בהתבטאויותיה בנושאי דת ומדינה כאשר אמרה לכתב כאן 11, סולימאן מסוודה, שהיהדות שייכת גם לו

  • ג' שבט התשפ"ב
מסוודה (צילום מסך, כאן חדשות), בעיגול מלינובסקי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)מסוודה (צילום מסך, כאן חדשות), בעיגול מלינובסקי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), העומדת בראש הוועדה לשירותי דת יהודיים של הכנסת, הצליחה בסוף השבוע האחרון לשבור שיא נוסף בהתבטאויותיה בענייני דת ומדינה.

בריאיון לתוכנית "הכל פוליטי" בכאן 11, התייחסה מלינובסקי לכוונת הקואליציה לקדם רפורמה בגיור, ואמרה למראיינים סולימאן מסוודה ויערה שפירא: "אנחנו נמצאים במאה ה-21. היהדות שייכת לכולנו – גם לך [סולימאן], גם ליערה, גם לי". שני המראיינים, הערבי והיהודייה כאחד, נותרו נבוכים, שלא לומר המומים.

מתוקף תפקידה כיו"ר הוועדה לשירותי דת יהודיים, מלינובסקי עומדת בחזית המאמצים של הקואליציה לקדם רפורמות בענייני דת ומדינה. בשבועות האחרונים היא התבטאה מספר פעמים בצורה מתריסה ואף מביכה, כאשר גילתה בדבריה חוסר הבנה וידע בסוגיות עליהן היא מופקדת.

כך, לדוגמה, בהקשר של הדיונים בוועדה על רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא הצהירה מלינובסקי כי אינה אוכלת כשר. לקראת אחד הדיונים היא פרסמה סרטון קנטרני, בו הביעה תמיכה בהכשר "יוליה מלינובסקי" ופסלה כשרויות מהודרות.

בדיון נוסף בוועדה, על רפורמת הגיור, טענה מלינובסקי כי אין צורך ב-"600 ומשהו מצוות" ו"אפשר לצמצם". בנאום שנשאה במליאה לפני כחודשיים, היא התעמתה עם חברי הכנסת החרדים ואמרה להם: "כנראה שמה שמעניין אתכם זה לבנות פה מדינת טאליבן".

"600 מצוות ומשהו? אפשר לצמצם" (קרדיט: ערוץ כנסת)

 

תגיות:גיוררפורמהיוליה מלינובסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה