חדשות בריאות

"הממשלה הפקירה כל אחד לגורלו – תשמרו על עצמכם"

פרשן "ישראל היום", רן רזניק, בביקורת חריפה על הממשלה שהחליטה לאמץ מדיניות חדשה של בדיקות ובידודים: "הממשלה וכל העומדים בראשה החליטו להפקיר סופית את חובתם הציבורית והמוסרית"

  • ד' שבט התשפ"ב
(צילום: Olivier Fitoussi / פלאש 90)(צילום: Olivier Fitoussi / פלאש 90)
אא

פרשן הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק, מותח הבוקר (חמישי) בעיתונו ביקורת נוקבת על מדיניות הבדיקות והבידודים החדשה שאימצה הממשלה, ומאשים אותה בהפקרת בריאותו של הציבור: "הממשלה וכל העומדים בראשה, כולל ראש הממשלה, ראשי משרד הבריאות ומנהליו, החליטו להפקיר סופית את חובתם הציבורית והמוסרית לעשות הכל כדי למתן את הפגיעה של הקורונה בנו, הישראלים".

לדברי רזניק, על פי המדיניות, שתיכנס לתוקף מחר, "לא רק שהבדיקות הופרטו כך שהמחוסנים צריכים לקנות בכספם את הבדיקות, אלא שהבעיה המרכזית היא שהמדיניות החדשה בנויה על דרגה כזו של אמון וציות שלא קיימת, ושלא יכולה להיות קיימת בשום מדינה ולא רק בישראל".

"משמעות המתווה היא שכולנו, יחד ולחוד, צריכים לסמוך על עשרות עד מאות אלפי ישראלים ביום, שיבצעו בעצמם בדיקות קורונה בביתם, ושאם הם יימצאו חיוביים, יעברו בדיקה נוספת במד"א או בפיקוד העורף, ואז הם יישארו מרצון עשרה ימים בבידוד. זאת, ללא כל תיעוד, פיקוח ובקרה, עוד הרבה פחות מהבקרה הרופפת שקיימת היום".

רזניק טוען, כי בכך גלגלה הממשלה את האחריות למאבק במגפה לידיו של הציבור, וזאת "תוך כדי הפרחת שקרים כאילו 'הכל בשליטה' ודקלום ססמאות על מצבה הטוב של ישראל בגל החמישי של הקורונה שמאיים על המדינה כולה".

הפרשן מציין עוד, כי המדיניות החדשה של הבדיקות והבידודים פוגעת אנושות ביכולת להיאבק במגפה: "לא יהיו למעשה עוד תיעוד ודיווח מלאים על היקף המאומתים החדשים לקורונה, והרי המידע הזה היה אמור להיות הבסיס האלמנטרי ביותר להיערכות השוטפת של הממשלה ושל משרד הבריאות למגפה, וזהו סימן נוסף בלתי נתפס להפרטה ולהפקרה של המאבק בקורונה".

"תשמרו על עצמכם", מסכם רזניק, "לראשונה מאז פרוץ המגפה אין אף אחד שיעשה זאת במקומכם, הממשלה הפקירה כל אחד לגורלו".

תגיות:נגיף הקורונהרן רזניק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה