מעניין

מדהים: הפרות הרכיבו משקפי מציאות מדומה. לא תאמינו מה זה עשה לחלב

איזט קואק, חוואי טורקי, הרכיב לפרות ברפת שלו משקפי מציאות מדומה, שגרמה להן לחוש שהן במרעה שטוף שמש. התוצאות ידהימו גם אתכם

  • י' שבט התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

איזט קואק, חוואי בטורקיה, מנסה לעשות הכל כדי שהעסק המשפחתי שלו ישגשג. על מנת להגביר את תנובת החלב של הפרות, הוא מרכיב להן משקפי VR מיוחדים. משקי מציאות מדומה אלו גורמים לבעלי החיים להאמין שהם רועים במרעה שטוף שמש, בזמן שהם עומדים ברפת מקורה וקודרת באמצע החורף.

קואק לא האמין למראה עיניו: במקום 22 ליטר חלב שהיה מקבל מהפרות – 2 הפרות שהרכיבו משקפי מציאות מדומה – ייצרו 27 ליטר חלב. בריאיון לסוכנות הידיעות הטורקית הסביר החוואי כי "הרכבנו ל-2 מהפרות שלנו משקפי מציאות מדומה כך הם צפו במרעה ירוק ענק כל היום, ייצור החלב היומי שלהם גדל מ-22 עד ל-27 ליטר. המשקפיים האלו טובים רגשית לבעלי החיים, שמנו לב שהחיות פחות לחוצות. זה בא לידי ביטוי הן בכמות החלב והן באיכותו".

את ההשראה קיבל החוואי הטורקי ממאמר שקרא על חוואים ברוסיה, שמשתמשים במשקפי VR לפרות. הוא התעניין ברעיון, יצר קשר עם החברה המייצרת את משקפי הבקר המיוחדים והזמין שתי זוגות. בעקבות ההשפעה המשמעותית על כמות החלב ואיכותו, מתכנן קואק להזמין עוד 10, ואם קצב ייצור החלב יגדל באותה צורה, הוא ירכוש משקפות לכל 180 הפרות בחווה שלו.

עוד לפני השימוש במשקפי מציאות מדומה, קואק השמיע לפרות מוזיקה. לטענתו, הפרות הופכות לרגועות יותר. הוא עוקב אחר מצב הרוח וההתנהגות שלהם בעזרת מערכת מעקב שמקבלת נתונים משבב המחובר לקרסוליים של הפרות. לדבריו, למוזיקה השפעה טובה על איכות החלב שמייצרות הפרות.

הרב אהרן מרגלית בסיפור מדהים, הממחיש את כוחו של דמיון מודרך, ואת היכולת להיכנס עכשיו למציאות העתידית:

תגיות:פרותחלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה