חדשות בארץ

יאיר גולן לבדואים בנגב: "אלקין התפרע? נרגיע אותו, אין לו כוח בממשלה"

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, יעץ לתושבים בדואים בנגב לנצל את כוחם הפוליטי בממשלה הנוכחית: "יש לכם היום כוח בממשלה שבחיים לא היה לבדואים בנגב. לא רק בגלל רע"מ. מרצ תשמור על האינטרסים שלכם"

גולן (צילום: David Cohen/Flash90)גולן (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן (מרצ), שוחח אתמול (שלישי) עם תושבים בדואים בנגב, וזאת ברקע מבצע הנטיעות של קק"ל וההתפרעויות הבדואיות האלימות בדרום.

בסרטון שפורסם על ידי פרשן חדשות 12, עמית סגל, נשמע גולן מייעץ לבני שיחו לנצל את כוחם הפוליטי בממשלה הנוכחית: "אלקין התפרע? בסדר, נרגיע אותו. יש מי שירגיע אותו. תזכרו, אין לו כוח בממשלה. אם מחר בבוקר אנחנו אומרים לו 'חביבי, אם אתה לא עוצר את זה אנחנו לא נצביע יותר עם החוקים של הממשלה'".

"יש לכם היום כוח בממשלה שבחיים לא היה לבדואים בנגב", הוסיף גולן. "לא רק בגלל רע"מ. מרצ תשמור על האינטרסים שלכם, אני מקווה שגם העבודה תשמור. אני יכול להגיד לכם שמאיר כהן מיש עתיד איתכם, אלון שוסטר מכחול לבן איתכם. הקמנו לובי חקלאי בכנסת, בלמנו עד עכשיו את כל המהלכים של פורר וליברמן. אז למה שלא נבלום את אלקין, מה הבעיה?

"צריך לעבוד חכם. תעשו מה שצריך בשטח, יש לובי חזק מאוד בעד הבדואים בתוך הכנסת. תנו לו לעבוד. אני הופתעתי מזה, לא ידעתי שהטרקטורים עולים לשטח היום בבוקר. לא מכיר את זה", כך גולן.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב על הדברים: "'תעשו מה שצריך בשטח'. יאיר גולן מסית את הבדואים במפורש לטרור ולאלימות נגד מדינת ישראל, שוטריה ואזרחיה. אין תחתית לבור שהשותף העלוב הזה של איילת שקד וחבריה שוקע בו".

מוקדם יותר דווח, כי הושגה הסכמה על הפסקת הנטיעות וכניסה למשא ומתן מואץ להסדרת הסוגיה. הפשרה הושגה בעקבות מגעים שניהל שר הרווחה מאיר כהן, הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב.

מטעמו של כהן נמסר כי "לאחר מגעים שניהל, יחד עם גורמים פוליטיים נוספים, הושגה פשרה לפיה עבודות הנטיעה יסתיימו היום כמתוכנן והחל ממחר יתנהל משא ומתן מואץ להמשך ההסדרה". בהמשך הבהיר כהן כי "הנטיעות היום יושלמו כמתוכנן כפי שהוגדר מראש".

תגיות:יאיר גולןאלימותבדואיםהנגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה