המצעד

5 דרכים בדוקות לצאת מהלחץ ולהירגע כבר עכשיו

מרגישים שהלחץ והמתח מתגברים ומאיימים להשתלט על חייכם? רוצים להכניס קצת רוגע ושלווה לגוף ולנפש? מסתבר שיש מה לעשות ויפה שעה אחת קודם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה לא סוד שאנחנו חיים במדינה שרמת הלחץ בה היא מהגבוהות בעולם. בין אם זה המצב המדיני והכלכלי, או שאולי אתם חווים מצב מלחיץ וטורד מנוחה בחייכם הפרטיים, ישנן כמה דרכים בדוקות ומנוסות בעזרתן תוכלו להירגע ולראות את המציאות בצורה אחרת לגמרי.

אז מה זה בעצם לחץ?
לחץ בהגדרתו הוא הפרת האיזון אצל אדם עקב איום פיזי או נפשי. האיום יכול להיות איום פסיכולוגי, כמו פיטורין וקשיים זוגיים, או איום פיזי, כמו מחסור במזון ובעיות רפואיות. כתגובה לאיום מתעוררות במערכת העצבים הפרעות פיזיות שונות, שלא תמיד מורגשות בהתחלה. במידה והמצב הטראומטי נמשך, ההפרעות יכולות להחמיר ולהתבטא בקוצר נשימה, בדפיקות לב מואצות, בעליה בלחץ דם ועוד. 
בואו נראה יחד איך להתגבר על הכל ולהפחית תסמינים עד לרוגע מוחלט, בעזרת השם.

1. תנשמו
אמנם נשימה היא הכרחית עבורנו, ורוב היום אנחנו בכלל לא שמים לב לפעולה טבעית זו, אך נשימה ממוקדת ומודעת היא סיפור אחר לגמרי. פשוט התחילו בשאיפות עמוקות, והוציאו אוויר באיטיות ככל האפשר. פעולה זו תעלה את רמת החמצן בדם ובאברים, תשפר את הריכוז, ובאופן כללי פשוט תרגיע את הגוף ותגרום לו להרפיה. התחילו ב-5 דקות נשימה מודעת ביום, ונסו להרחיב ולתרגל סוגי נשימות שונים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

2. צאו להליכה
אדם שנמצא במצב של לחץ עשוי לקפוא במקום, ולשקוע במחשבות שרק מגבירות את התגובה הגופנית והנפשית. הפתרון לכך קל יותר ממה שאתם חושבים: הניעו את הגוף. גם אם לא מתאפשר לכם לצאת להליכה בטבע, צאו להליכה בין הבניינים בשכונה. אם גם זה לא מתאפשר - עשו הכל מלבד לשבת. קומו, הזיזו את הגוף, נסו לרקוד, לרוץ במקום, לקפוץ או כל פעולה פיזית אחרת. כיוון שנפש וגוף קשורים זה בזה, שחרור הגוף כמוהו כשחרור הנפש, וההשפעה החיובית על מצב הלחץ היא כמעט מיידית.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. החליפו את החדשות במוזיקה
במדינה שלנו החדשות משודרות מדי שעה, בנוסף למבזקים קצרים שעולים תדיר. האדם הממוצע מקבל כמויות של מידע שלילי מכל עבר. נסו להפחית את צריכת החדשות שלכם למינימום. מי אמר שחייבים להאזין לחדשות מדי יום? הרי המידע שצריך להגיע אליכם יגיע גם ככה - מישהו כבר ידאג לעדכן אתכם. נסו להאזין בנגן שלכם לשיר שמח בכל שעה בה הייתם רגילים להאזין לחדשות. תתפלאו כמה מוזיקה תכנס לחייכם באופן הזה, ואיזה שיפור גופני ונפשי תחוו כתוצאה מכך.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. קנה לך חבר, אבל אחד שמח
האדם הוא יצור חברתי. רובנו זקוקים לאינטראקציה כלשהי עם בני אדם אחרים. הוכח במחקרים רבים שאדם המוקף בבני משפחה ובחברים אוהבים יכול לעבור בקלות רבה יותר את משברי החיים. הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים, והקפידו להתרחק מאנשים שלילים שנוהגים לדבר לשון הרע ורכילות. נסו לראות רק את הטוב בבני אדם, ומתוך כך תרגיעו את הגוף והמחשבה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. דברו עם השם יתברך
הרגילו את עצמכם לספר להשם יתברך כל שעל לבכם. אתם יכולים לקרוא לזה התבודדות, או בכל שם אחר שתבחרו, ובעצם זה לא משנה. העיקר להוציא מה ש"יושב על הלב" ומטריד את המחשבה. נסו להפוך זאת להרגל קבוע. התחילו בהודיה להשם על מה שכן קיים בעולמכם. גם אם אתם חשים במיצר, נסו למצוא את ההרחבה, והודו אפילו על דברים קטנים, שהרי שום דבר לא מובן מאליו. אחרי שתודו - יהיה לכם קל יותר להוציא מהלב, ואין מי שיקשיב טוב יותר מהשם יתברך.
ניסיתם את אחד הטיפים? ספרו לנו איך היה ותנו טיפים נוספים בתגובות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:לחץTOP5דרכים להירגע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה