סיפורי אמונה

"מניסיוני האישי, אני יכול להעיד שזה המפתח לכל הישועות"

"הרופאים בישרו לי את הגרוע מכל - שנתגלתה אצלי המחלה הנוראה, גידול ממאיר שהתחיל באזור הכבד וכבר הספיק להתפשט לכל האיברים מסביב. הסיכויים לצאת מזה הם נמוכים, עד כדי כך שאפילו לא היה שייך לעשות ניתוח כדי לחתוך את הגידול"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האדמו"ר לחסידות לעלוב שנפטר לפני שתים עשרה שנים הנהיג שבקהילתו התרופה במאבק כנגד המחלה הארורה היא על ידי הימנעות מדיבור בזמן התפילה, ואף הורה לכתוב על גבי ארון הקודש שבבית מדרשו את האמרה: "שתיקה יפה בשעת התפילה"  - ראשי תיבות 'שיבה', אות לכך שהשתיקה בזמן התפילה היא סגולה לאריכות ימים. הוא אף דאג להעמיד שומרים בבית הכנסת שתפקידם היה להשגיח שאין דיבורים בזמן התפילה, והורה שלא יעלימו עין אף מאנשים נכבדים.

כשהיו פונים אליו לקבלת ברכה לישועה, היה מבקש שיקבלו על עצמם את הקבלה עתיקת היומין שלא לדבר בזמן התפילה וקריאת התורה. בכך ראה האדמו"ר את המפתח לישועות, דרכו ניתן להיוושע בכל העניינים ולזכות לכל ההשפעות הטובות.

אנשי הקהילה היהודית במונטריאול פרסמו את סיפורו של אלכסנדר משה בן לאה לאנדא, חסיד קלויזנבורג המתגורר ביוניון סיטי שבארה"ב, והגיע להתפלל בבית הכנסת שבקהילתם לרגל שמחה משפחתית, וכך הם כתבו: "בליל שבת הגיע איש זה להתפלל תפילת קבלת שבת בבית מדרשינו משום קרבת בית המדרש למקום בו הוא שוהה. בכניסה לבית הכנסת יש מודעה האומרת כך: "מובא בשם החפץ חיים ששתיקה יפה בשעת התפילה וקריאת התורה, ומסוגלת לכל הישועות". למחרת היום הגיע יהודי זה לבית מדרשינו לתפילת מנחה וסעודה שלישית. בדרכו לבית המדרש פגש את אחד המתפללים, והביע לפניו את התפעלותו שבכל היכל בית המדרש אין אף אחד מבין המתפללים המשוחח באמצע התפלה. אבל עוד יותר התרגש מאוד כאשר ראה את המודעה הגדולה התלויה :'השתיקה בשעת התפילה מסוגלת לכל הישועות' ,מפני שהוא עצמו חווה סיפור אישי המעיד על האמת שבאמרה זו".

את סיפורו פרסמו אנשי קהילת מונטריאול כפי שהוא סיפר להם מילה במילה, וכך הוא סיפר: "הסיפור שלי החל לפני כעשרה חדשים. התחלתי להרגיש כאבים חזקים באזור הכליות .חשבתי תחילה שיש לי אבנים בכליות ושזה המקור לכאבים. הלכתי לרופא לערוך בדיקה, ולאחר שראה את התוצאות הוא אמר לי שאין אבנים בכליות אבל הוא רואה שם דם. הוא שלח אותי לסדרת בדיקות מקיפות, בדיקות סי.טי ובדיקות דם שונות, ולאחר כמה ימים הרופאים בישרו לי את הגרוע מכל - שנתגלתה אצלי המחלה הנוראה, גידול ממאיר שהתחיל באזור הכבד וכבר הספיק להתפשט לכל האיברים מסביב. הסיכויים לצאת מזה הם נמוכים, עד כדי כך שאפילו לא היה שייך לעשות ניתוח כדי לחתוך את הגידול.

כאשר נודע לי על המחלה המקננת  בגופי, סיפרתי את זה לכל חבריי, לא ניסיתי להסתיר את הדבר, כי הייתי סבור שככל שיותר אנשים יתפללו עליי, יש כמובן יותר סיכוי שיתקבלו התפילות לרפואתי. ניסיתי להתחזק בכל כוחי באמונה שלימה שהשם יושיע אותי ממחלתי, ולא הנחתי לייאוש להשתלט עליי בשום אופן. כידוע, דבר זה הוא אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על סיכויי ההישרדות של אדם החולה במחלה.

בשבת השנייה כשהרגשתי טוב יותר, הלכתי להתפלל בבית הכנסת. גבאי בית הכנסת, הרב גרשון אייזנבערגער, עלה על הבימה לפני קראת התורה, והחל לתאר ברבים את מצבי לאחר שביקש את רשותי, וקרא לכל המתפללים לקבל על עצמם שלא לשוחח בעת התפילה, ובזכות זה ישלח השם יתברך רפואה שלימה למחלתי. ואכן קריאתו נענתה אצל קהל המתפללים. ביום שלישי שלאחר מכן הגיע הגבאי לביתי כדי לבקר אותי, והגיש לי דף עם שמונים חתימות של מתפללי בית המדרש, שהם מתחייבים להיזהר לא לשוחח דברים בטלים בכל זמן התפילה מתחילתה ועד סופה, והדבר ייזקף לזכותי שאזכה לרפואה שלימה .

בשבת שלאחר מכן שרר שקט מוחלט בבית הכנסת בכל עת התפילה, וכך המשיך הדבר והמתפללים המשיכו בהתחייבותם. בינתיים התחלתי לעבור טיפולי כימותרפיה, ומצב מחלתי התחיל להשתפר באופן מדהים. לאחר שלושה שבועות הרופא התקשר אליי, ואמר לי בהפתעה מהולה בהתרגשות שהדבר בלתי הגיוני ועל פי מדעי הרפואה אין הוא יכול להסביר בשום פנים ואופן עובדה מדהימה זו שמצבי הרפואי הוטב מאוד. כמו כן מצאו שהגידול כבר התחיל להיעלם באופן ניכר מעבר למצופה, והדבר נותן הרבה תקוה שאוכל להירפא ממחלתי על ידי טיפולי ההמשך בעזרת השם.

המשכתי לעבור את הטיפולים ,ולאחר שנים עשר שבועות ערכו בדיקת מעקב נוספת. ושוב, הרופא מתקשר אליי בהתפעלות שהם אף פעם לא ראו דברים כאלו, וכל עובדי המחלקה בבית החולים מדברים על זה שהמקרה שלי זה נס גדול. אני בטוח ללא שום ספק שזכות זו של שתיקה בשעת התפילה היא שעמדה לי ועומדת לי וגם תעמוד לי בעתיד. רק הודות לכך מצבי משתפר מיום ליום ברוך השם. לפני ראש השנה האחרון כתבתי מכתב מרגש לכל ידידי בית הכנסת, ובו הודיתי להם מקרב לבי על המאמצים וההשתדלויות שעשו בעבורי, וביקשתי מהם שימשיכו הלאה להיזהר ולהקפיד על דבר חשוב ונשגב זה, ובזכות זה ישמע השם יתברך לתפילותיי לשלוח לי רפואה שלימה מן השמים, ואצא מזה לגמרי.
כאשר הגעתי לבית המדרש שלכם התרגשתי מאוד כאשר ראיתי את המודעה ששתיקה בשעת התפילה מסוגלת לכל הישועות, ואני מניסיוני האישי יכול להעיד על כך".

הנפטר התגלה בחלום, ועימו מסר מצמרר שאותו ביקש לפרסם לציבור. האזינו לסיפור האמיתי מפי הרב אליהו עמר:

קראו גם:

מצמרר: 7 אמירות קשות של חז"ל על מי שעובר על עוון זה

מי נמצא בבית הכנסת שלכם – השכינה או מלאך המוות? אולי תזדעזעו לגלות

תגיות:דיבור בבית הכנסתסיפורי ישועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה