חדשות בארץ

ההשתלחות של לפיד: "מפלגת הציונות הדתית – אנטי ציונית כמו בל"ד"

שר החוץ יאיר לפיד אמר כי הוא מתנגד שהציונות הדתית תוביל את קידום חוק האזרחות, ונימק זאת בטיעון שמדובר במפלגה אנטי ציונית כמו בל"ד. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "את האיש הנאלח הזה, שמשווה את הציונות הדתית לבל"ד, בנט ושקד ואורבך הולכים להפוך לראש ממשלה"

לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:09)

לפיד בישיבת יש עתיד, אתמול (מתוך הטוויטר של ינון מגל)

יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, נשאל אתמול (שני) בפתח ישיבת סיעתו מדוע הגיש ערר על החלטת ועדת השרים לחקיקה לקדם את חוק האזרחות של חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית.

לפיד השיב על כך: "אני מאוד בעד חוק האזרחות. תמכתי בו גם מהאופוזיציה, אני בעדו ברמה הציונית וברמה הביטחונית. אבל אני לא רוצה שהחוק הזה יובל על ידי מפלגה אנטי ציונית. כמו שלא הייתי מסכים שבל"ד יובילו את חוק האזרחות, אני לא מסכים שהמפלגה של בן גביר תוביל אותו".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על דבריו של שר החוץ: "מבחינתו של לפיד, הציונות הדתית מספיק טובה כדי למלא את בתי העלמין הצבאיים אבל היא לא מספיק ציונית כדי להעביר איתה את חוק האזרחות. בטח לא ציונית כמו התנועה האסלאמית שאיתה הוא כרת ברית. ואת האיש הנאלח הזה, שמשווה את הציונות הדתית לבל"ד, בנט ושקד ואורבך הולכים להפוך לראש ממשלה".

"מול כל פוליטיקאי אחר הייתה נדרשת כאן תגובה עניינית חריפה שמגנה את החוצפה, הצביעות ואבדן הדרך", הוסיף סמוטריץ'. "אבל מול לפיד אין שום ערך להתייחסות רצינית. מדובר באיש שהוא במחולל קלישאות נבוב שאין שום משמעות לשום מילה שהוא מוציא מהפה".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: "לא נקבל ציונים בציונות ממי שיושב עם תומכי הטרור ואנשי התנועה האסלאמית, שאנשיה לא מוכנים לגנות פגיעה בחיילי צה"ל. אל מול אנשים שאיבדו מזמן את צדקת הדרך, שבעבורם נטיעה של עץ בארץ זו פרובוקציה, הציונות הדתית תמשיך להוביל דרך של ערכים נאמנות וציונות".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, אמר: "מיאיר לפיד, שאמר על סעיד אל-חרומי תומך הטרור כי 'הוא נפל בקרב', אין לי ציפיות. האשמים היחידים הם נפתלי בנט וניר אורבך, עידית סילמן ויום טוב כלפון, שבזכותם האדם הזה ישמש בעוד כשנה וחצי כראש הממשלה. תתעוררו, לפיד מתכוון גם אליכם".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיב: "‏אמא ז"ל שפעלה באצ"ל, נעצרה על ידי הבריטים והייתה קצינה בצה"ל ואבא ז"ל שלחם במלחמות ישראל מתהפכים בקברם כאשר הם שומעים את השותף של תומכי הטרור ומי ששירת בעיתון 'במחנה', מכנה אותי ואת כל אנשי הציונות הדתית לא ציונים. בנט, זה השותף שלך".

תגיות:יאיר לפידבצלאל סמוטריץ'חוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה