חדשות בריאות

התחלואה מזנקת: יותר מ-127 אלף נדבקים חדשים ביומיים, כ-500 חולים במצב קשה

אחרי שתי יממות ללא עדכון על מצב התחלואה, משרד הבריאות מסר כי שלשום אובחנו 62,210 מאומתים לקורונה ואתמול 65,259 נוספים. מספר החולים הקשים רשם זינוק נוסף, ומתקרב ל-500

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אחרי שתי יממות ללא דיווחים רשמיים על מצב התחלואה בשל תקלה במערכת המחשוב, מסר הערב (שלישי) משרד הבריאות עדכון חלקי לפיו שלשום אובחנו 62,210 בני אדם כחיוביים לקורונה ואתמול אומתו 65,259 איש נוספים. מדובר בנתונים היומיים הגבוהים ביותר שנרשמו מאז פרוץ המגפה, אולם ההערכות הן כי המספרים בפועל גבוהים בהרבה.

מוקדם יותר נמסר עדכון חלקי, לפיו מספר החולים הקשים זינק ל-498, מהם 135 במצב קריטי. 100 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ו-13 מחוברים למכשירי אקמו. מניין חולי הקורונה שנפטרו מפרוץ המגפה עלה ל-8,340. במשרד הבריאות ציינו, כי הם עושים מאמצים לעדכן את תמונת המצב המלאה בהקדם.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן העריך הבוקר, כי עד כה נדבקו בין מיליון וחצי לשני מיליון ישראלים בווריאנט האומיקרון. בריאיון לאולפן ynet ציין פרופ' סגל, כי ישראל נמצאת במקום השני בעולם במספר המאומתים היומי לנפש, עם כ-10% בדיקות חיוביות בממוצע שבועי, מתחת לשיאנית אירלנד: "יש יותר מ-500 אלף איש מאומתים בגל האומיקרון, שזה כמו המספר שהיה בגל הדלתא. מכיוון שמספר האנשים שנדבקים בפועל גדול יותר פי שלושה-ארבעה, להערכתי, ממספר המאומתים – אני מעריך שעד עכשיו נדבקו באומיקרון כמיליון וחצי עד שני מיליון ישראלים".

לדברי פרופ' סגל, ההגעה לשיאו של הגל צפויה בימים הקרובים, כשלאחריו תחל ירידה: "לפני כשלושה שבועות הערכנו שהעלייה תימשך שלושה שבועות ואחריה נראה ירידה. עכשיו זה קורה, ממש לפי התחזית".

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר סיכמו היום על חלוקה חינמית של בין 25 ל-30 מיליון בדיקות אנטיגן מהירות לאזרחים. ההחלטה באה על רקע הביקורת הציבורית שנמתחה על הממשלה בעקבות מתווה הבדיקות והבידודים החדש, המטיל על חלקים גדולים באוכלוסייה את האחריות לרכוש על חשבונם בדיקות אנטיגן. חלוקת ערכות הבדיקה, שצפויה להתחיל בשבוע הבא, אינה מיועדת לכלל הציבור אלא לאוכלוסיות יעד שונות, בהן תלמידים וסטודנטים, קשישים בבתי אבות ובבתי חולים גריאטריים, אוכלוסיות המטופלות על ידי שירותי הרווחה ועובדים במפעלים חיוניים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה