חדשות בעולם

"כולנו מצווים משמים לתיקון עולם": מנכ"ל פייזר הוא חתן פרס בראשית לשנת 2022

אלברט בורלא, יו"ר ומנכ"ל חברת פייזר, נבחר לחתן פרס בראשית. את כספי הזכייה הוא מעניק למען קידום זיכרון וחינוך השואה

  • י"ז שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קרן פרס בראשית הכריזה היום (רביעי) על אלברט בורלא, יו"ר ומנכ"ל חברת פייזר, כחתן הפרס לשנת 2022. הפרס יוענק לבורלא על ידי נשיא המדינה בטקס שייערך בחודש יוני.

בורלא זכה בקבלת הפרס, לאחר שקיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר בקמפיין עולמי שהסתיים לאחרונה. בקמפיין הצביעו למעלה מ-200,000 אנשים מ-71 מדינות, ואת מרבית הקולות קיבל מנכ"ל ויו"ר חברת פייזר. בחירתו אושרה פה אחד על ידי ועדת הבחירה של קרן בראשית.

נימוקי הבחירה של הוועדה שיבחו את ד"ר בורלא על מנהיגותו ונכונותו ליטול על עצמו סיכונים גדולים, כמו למשל כשבחר לדחות סבסוד פדרלי מממשלת ארה"ב לטובת פיתוח החיסון לקורונה (ובגובה מיליארדי דולרים) כדי להימנע מביורוקרטיה ממשלתית ולזרז את הפיתוח והייצור של החיסון.

הפרס, שנוסד בשנת 2013, ממומן באמצעות הקצאת קרן פרס בראשית על סך 100 מיליון דולר. מדי שנה בוחר זוכה הפרס נושא פילנתרופי בעל משמעות אישית, ובהתאם לו הם מעניקים את הפרס הכספי בסך מיליון דולר.

ד"ר בורלא, כבן להורים ניצולי שואה, ביקש מהקרן להעניק את הפרס הכספי למען קידום זיכרון וחינוך השואה, בדגש על סיפורה הטרגי של הקהילה היהודית ביוון, בה גדל.

ד"ר בורלא הגיב לזכייה וסיפר: "לא ייחלתי להיות דמות ציבורית ולא יכולתי לדמיין שאזכה ביום מן הימים לכבוד של להיות חתן פרס בראשית, ולעמוד בשורה אחת עם המועמדים יוצאי הדופן האחרים". עוד הוסיף בורלא: "אני מצפה בכיליון עיניים לעלות לירושלים ולקבל את הכבוד הזה, שמסמל את ניצחון המדע ואת התקווה הגדולה לעתיד.

"גדלתי במשפחה יהודית שהאמינה שכל אחד מאיתנו חזק רק כמו החיבורים בקהילה שלנו, ושכולנו מצווים משמים לתיקון עולם. אני מקבל את הפרס בענווה ובשמם של עמיתיי בפייזר, שנענו לקריאה הדחופה של ההיסטוריה בשנתיים האחרונות ויחד הצלחנו לשנות את מהלך גורלנו המשותף", סיים מנכ"ל פייזר את דבריו.

פרס בראשית מכונה גם "הנובל היהודי", הוא פרס שנתי שנועד להעלות על נס אנשים יוצאים מגדר הרגיל, שפועלם מעניק השראה לבני הדור הבא של העם היהודי. רשימת הזוכים של הפרס כוללת את מייקל בלומברג, מייקל דאגלאס, יצחק פרלמן, אניש קאפור, נטלי פורטמן רוברט קראפט ונתן שרנסקי. 

תגיות:אלברט בורלאפרס בראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה