חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד בראשות נתניהו - 34 מנדטים

לו היו הבחירות נערכות היום, כאשר נתניהו הוא בראשות הליכוד – היתה המפלגה מקבלת 34 מנדטים. יש עתיד – 18. ש"ס – 9. ימינה, מפלגת השלטון – 5 בלבד

  • י"ז שבט התשפ"ב
(תמונה: אוליבר פיטוסי/פלאש 90)(תמונה: אוליבר פיטוסי/פלאש 90)
אא

לו היו נערכות היום בחירות, מפלגת הליכוד בראשותו של נתניהו היתה נשארת המפלגה הגדולה בכנסת – כך עולה מסקר שפורסם הבוקר (רביעי) ב'ישראל היום'.

הסקר נערך אתמול ושלשום על ידי מכון "מאגר מוחות", והוא מצביע על כך שלו היו הבחירות נערכות היום, הליכוד היה מתחזק מעט ל-34 מנדטים. יש עתיד היתה מקבלת 18 מנדטים. אחריהן ש"ס וכחול לבן, עם 9 מנדטים כל אחת.

הציונות הדתית והעבודה מקבלות 8 מנדטים כל אחת, ולאחריהן יהדות התורה והרשימה המשותפת עם 7 מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו - 6 מנדטים, ואילו ימינה - מפלגת השלטון – מקבלת 5 מנדטים בלבד, מספר הזהה לכמות המנדטים שמקבלת רע"מ. מרצ מקבלת 4 מנדטים, ומפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה, אינה עוברת את אחוז החסימה.

בצל הדיווחים על עסקת טיעון פוטנציאלית עליה אולי יחתום נתניהו, במערכת הפוליטית עדיין לא יודעים אם אנו בסוף עידן נתניהו. גם הבוחרים אינם יודעים. במידה ונתניהו ייאלץ לפרוש מהחיים הפוליטיים, המועמד המועדף על הציבור להחליפו הוא ניר ברקת.

הליכוד בראשות ברקת מקבלת 29 מנדטים, ויחד עם גוש הימין שבאופוזיציה ישנם 59 מנדטים. אמנם גם לברקת אין רוב בטוח להרכבת ממשלה, אך ההערכה היא כי מפלגות ימין בקואליציה יתמכו בו ויצטרפו לממשלה בראשותו, בניגוד למציאות היום.

עוד עולה מהסקר כי הליכוד בראשותו של יולי אדלשטיין או ישראל כץ – מגיעה ל-15 (אם כץ עומד בראש) או ל-16 (אם אדלשטיין עומד בראש).

הסקר הוסיף ובדק את דעתו של הציבור על עסקת הטיעון המסתמנת. 36% אמרו שהיועמ"ש והפרקליטות ויתרו יותר כדי להגיע לעסקת הטיעון, ומנגד 23% סבורים שדווקא בנימין נתניהו יצא וידו על התחתונה. 29% חושבים ששניהם ויתרו באותה מידה, ואילו 12% סבורים שאף אחד מהם לא ויתר.

תגיות:הליכודחדשות בארץמנדטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה