חדשות בריאות

רה"מ בודק: מעבר ללימודים מלאים עם בדיקות רציפות

במסגרת התוכנית, אותה בודק בנט, תלמידי ישראל יבצעו בדיקות רציפות לגילוי הנגיף, תוך קיום לימודים מלאים. רק תלמידים חיוביים יישלחו לבידוד

  • י"ז שבט התשפ"ב
(צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בוחן אפשרות של תוכנית "בודקים ולומדים", במסגרתה תלמידי ישראל ילמדו לימודים מלאים עם בדיקות רציפות – כך מדווח הבוקר (רביעי) העיתון 'ישראל היום'.

ראש הממשלה צפוי לקיים בימים הקרובים דיונים עם שר הבריאות ובכירי משרדו על ההיערכות במערכת החינוך ליום שאחרי ההתמתנות במקדם ההדבקה. ההערכה בקרב בכירי משרד הבריאות היא שצפויה ירידה משמעותית במקדם ההדבקה בטווח של שבוע עד 10 ימים.

תוכנית "בודקים ולומדים", אותה בודק כרגע רה"מ, מציעה כי תלמידי ישראל יבצעו בדיקות רציפות לגילוי הנגיף תוך קיום לימודים מלאים. במסגרת מתווה זה קיימת אפשרות כי רק תלמידים שיתגלו כחיוביים יישלחו לבידוד. מאידך, גם תלמידים שאין להם תו ירוק לא יישלחו לבידוד – בניגוד למצב כיום.

בתוך כך, לאחר יומיים בהם לא פורסמו נתוני התחלואה, אמש (שלישי) פרסם משרד הבריאות תמונת מצב חלקית. מן הנתונים עולה כי ביום שני אומתו בישראל 65,259 נשאי קורונה חדשים, וביום ראשון זוהו 62,210 מאומתים.

עוד עולה מן הנתונים כי מצב החולים שמצבם קשה ממשיך לעלות, ועומד על 498 אנשים, מתוכם 100 מונשמים ו-13 מחוברים למכשיר אקמו. קרבנות הקורונה מאז פרוץ המגיפה - 8,340. נכון להיום, יש יותר מ-15 נפטרים ביממה.

אתמול העריך פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן כי עד כה נדבקו בין מיליון וחצי לשני מיליון ישראלים בווריאנט האומיקרון. בדבריו אמר כי ישראל נמצאת במקום השני בעולם במספר המאומתים היומי לנפש, עם כ-10% בדיקות חיוביות בממוצע שבועי, מתחת לשיאנית אירלנד. עוד הוסיף פרופ' סגל והעריך שההגעה לשיאו של הגל צפויה בימים הקרובים, כשלאחריו תחל ירידה: "לפני כשלושה שבועות הערכנו שהעלייה תימשך שלושה שבועות ואחריה נראה ירידה. עכשיו זה קורה, ממש לפי התחזית".

תגיות:בדיקותלימודיםחדשות בארץבידוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה