חדשות בארץ

עמית סגל: המשטרה תחת רוני אלשיך הפכה לשור פראי שרומס כל מה שעומד בדרכו

פרשן חדשות 12, עמית סגל, בפרשנות על פרשת NSO מהזווית של מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך: "הביא עמו למשטרה פרקטיקות חסרות מעצורים מהשב"כ"

  • כ"א שבט התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

פרשן חדשות 12, עמית סגל, מותח היום (ראשון) ביקורת חריפה על מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, וזאת ברקע הפרסומים של הימים האחרונים ב"כלכליסט" על השימוש שעשתה המשטרה בתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO למעקב אחרי אזרחים ישראלים מבלי לקבל לכך מראש צו שופט.

בטור שפרסם ב-N12, כתב סגל כי אלשיך הביא עמו למשטרה "פרקטיקות חסרות מעצורים מהשב"כ, שרק חלקן נחשפות בתחקירי 'כלכליסט'. רובן היו פזורות כאן, אבל בגלל פוזיציה פוליטית או סתם חוסר תשומת לב, לא התעורר סביבן דיון ציבורי מספיק".

"זה לא אמור להפתיע איש", הצהיר סגל בהתייחסו לדיווח לפיו המשטרה אספה מידע אישי על פעיל חברתי מתוך הטלפון הסלולרי שלו מנת לסחוט אותו. "אותה משטרה, של אותו אלשיך, השתמשה בכלי אחר שלה – מעצר – כדי לאסוף מידע אישי רגיש על ניר חפץ, והכל כדי לסחוט אותו. סליחה, 'להגיע לחקר האמת'. אלשיך התפאר שהוא "קורא כל מילה בתיקי נתניהו", אך הפלא ופלא – דווקא המילים המחרידות שהוטחו בנחקר נעלמו ממנו".

סגל ציין אירועים נוספים מהמשמרת של המפכ"ל לשעבר, ביניהם מותו של יעקוב אבו אל-קיעאן מירי שוטרים באום אל-חיראן שבנגב בינואר 2017: "אותו אלשיך הכפיש אזרח ישראלי חף מפשע, יעקוב אבו אל-קיעאן, שנורה למוות בידי שוטרים, ועל סמך ראיות שלא היו מצדיקות אפילו עיכוב לחקירה כינה אותו 'מחבל בן מוות'. השב"כ קבע שאין ראיות שהנ"ל ניסה לבצע פיגוע דריסה, ואפילו שי ניצן נאלץ להודות שלא היה להאשמה בסיס, אבל הכל טואטא 'כדי לא לתת נשק למי שרוצה לפגוע במערכת, ודי לחכימא'. במדינת אלשיך, אדם הוא אשם עד שתוכח חפותו, וגם אז לא בטוח".

"מתיקי נתניהו ועד תיקי נתניהו וכל מה שבאמצע, מה שיישאר מכהונת אלשיך הוא משטרה שהופכת לשור פראי שרומס כל מה שעומד בדרכו, ללא הבדל דעה, השקפה או לאום. תישאר ממנה גם החלשה דרמטית של אלה שאמורים לשמור על השומרים: אלשיך החריב את המחלקה לחקירת שוטרים וקידם בובה חלושה לתפקיד, ובמקביל, הפיקוח על הפרקליטות נותר נכה ושדוף. המינימום האזרחי שיכול לעשות עכשיו היועמ"ש הפורש אביחי מנדלבליט הוא להרחיב את החקירה בדחיפות לשנות כהונתו של אלשיך".

תגיות:רוני אלשיךעמית סגלNSO

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה