חדשות בארץ

"ההורים אחראים": לפיד וליברמן נגד ההתיישבות הצעירה

ברקע הדרישה להסדרת ההתיישבות הצעירה וחיבורה לחשמל, הטילו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד על המתיישבים את האחריות לגורל ילדיהם. בימין הגיבו בחריפות

לפיד וליברמן, ארכיון (צילום: גיל אליהו, פול)לפיד וליברמן, ארכיון (צילום: גיל אליהו, פול)
אא

(עודכן: 16:45)

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד התייחסו היום (שני), בפתח ישיבות סיעותיהם בכנסת, לסוגיית ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון ולקריאות של המתיישבים להסדרתה ולחיבורה לחשמל.

בתשובה לשאלה בנושא, אמר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד: "אני מכיר את הביטוי המכובס הזה. זה לא התיישבות צעירה – זה מאחזים לא חוקיים. גם שם חיים אזרחים ישראל, ולמדינת ישראל יש מחויבות, אבל אלו מאחזים לא חוקיים. זו שאלה מעניינת אם צריכים לקחת לשם ילדים, אבל זה עניין של הוריהם".

ליברמן, שנשאל בישיבת סיעת ישראל ביתנו בנוגע לחיבורם לחשמל של בתי ההתיישבות הצעירה, בהם מתגוררים אלפי ילדים, ענה: "אנחנו תומכים בפעילות התיישבות בהתאם לחוק. מי שמאפשר לילדים לישון בחושך ובקור עושה מעשה לא נכון, והאחריות חלה על ההורים". על פי הדיווח בערוץ 7, ליברמן הוסיף כי "הממשלה הזאת, בניגוד לממשלות אחרות, עושה הכל כדי לחבר לחשמל. כל מה שניתן לעשות עושים".

חבר הכנסת יולי אלדשטיין מתח ביקורת חריפה על דבריו של שר החוץ: "יאיר לפיד הוא הקוסם מארץ עוץ. מאחורי תכסיסים ומסכי עשן (היי נפתלי, מה שלומך?) הוא רוקם את אוסלו ג' ואת כניעת ישראל לאג'נדת השמאל המדיני. אם ראש הממשלה החליפי לא מסוגל להגן על ילדי ישראל – מוטב שיפנה את מקומו לטובת מי שכן ידאג לבטחונם. אסור להפקיר את המדינה בידיו של מפעיל הבובות".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הגיבה בחריפות על דבריו של שר האוצר: "‏ליברמן, איך אתה לא מתבייש? מהפה אל החוץ אתה מגדיר את עצמך כאיש ימין וכתומך נלהב בהתיישבות היהודית. אך בפועל אתה מחבר ומכשיר עשרות אלפי בתים ערבים בלתי חוקיים, בזמן שבהתיישבות היהודית ילדים הולכים לישון בחושך ובקור. זוהי צביעות פוליטית ואובדן ערכי ממדרגה ראשונה".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, תקף: "האטימות של ליברמן והממשלה הרעה והמנותקת הזו, שמעדיפה להזרים חשמל לעברייני בנייה בנגב אבל מתעלמת מילדים החיים בתת תנאים, בקור ובגשם ביהודה ושומרון, פשוט מזעזעת".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, הגיב: "שר האוצר ליברמן, איך אתה ישן בלילה? עם אותו לב שידעת להכשיר את המאחזים הבדואים, תשתמש כלפי אחיך בהתיישבות הצעירה למרות שהם משרתים בצבא ומשלמים מיסים. במקום זאת, ליבך גס בהורים ובילדים".

"בוא ותביט בעיניים של לוחמים במילואים, של נשים עובדות, ותגיד להם שממשלת ישראל זורקת אותם לקור כלבים כי אתה מסרב לראות בהם אזרחים שווי זכויות. ידעת לקדם חוק שמעניק חשמל לבדואים שהשתלטו על אדמות המדינה, אבל כאן אתה מגלה אטימות לב. איך אתה ישן בלילה? אני קורא לראש הממשלה בנט לגנות את דבריו הנלוזים של שר האוצר".

תגיות:יאיר לפידאביגדור ליברמןההתיישבות הצעירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה