חדשות בארץ

מתווה הבידוד לא יידחה, למרות דעתם של אנשי המקצוע

בכירי המקצוע של משרד הבריאות בדיון עם ראש הממשלה בנט. "אני רוצה לדחות את הפטור מבידוד (במערכת החינוך) לאחר שתהיה ירידה בתחלואה", ביקש פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא

  • כ"ב שבט התשפ"ב
צילום: shutterstockצילום: shutterstock
אא

פרויקטור הקורונה דרש לדחות את הפטור מבידוד לתלמידים, ולהמתין עד לירידה בנתוני התחלואה. ראש הממשלה בנט סירב – כך דווח הערב (שני) ב- N12.

במהלך דיון שהתקיים בין צמרת משרד הבריאות וראש הממשלה, ביקש פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, לדחות את מתווה "בודקים ולומדים", לפטור מבידוד בבתי הספר, ולהמתין לירידה בנתוני התחלואה. גם שר הבריאות ניצן הורוביץ התריע כי מחלקות טיפול נמרץ מגיעות לסף היכולת, והבהיר כי יש לתגבר ולהוסיף מיטות.

"יש עשרת אלפים אנשי רפואה שחולים, כמות המאושפזים הולכים וגדלים גם אם הם קלים אבל כל חולה צריך מיטה", אמר פרופ' זרקא.  

שר הבריאות הורביץ הוסיף: "אנחנו מגיעים לסף היכולת במחלקות לטיפול נמרץ".

פרופ' זרקא: "אני רוצה שנשקול שוב את הנושא של החינוך – אני רוצה לדחות את הפטור מבידוד (במערכת החינוך) לאחר שתהיה ירידה בתחלואה".

ראש הממשלה בנט דחה את ההצעה: "אני לא רואה לנכון לשנות את זה כרגע".

כזכור, מתווה "בודקים ולומדים" ייכנס לתוקף החל מיום חמישי הקרוב. במסגרתו, כל ילדי ישראל מגיל 3 ועד גיל 18 ייבדקו בבדיקות עצמיות בבית, פעם ביום ראשון בבוקר ופעם ביום רביעי בבוקר. ילדים שיימצאו שליליים יכולים להגיע ללימודים. ילדים שיימצאו חיוביים – יישארו בבית עד ההחלמה.

ראש הממשלה בנט אמר בהצגת המתווה: "כבר דאגנו להעביר שלוש בדיקות חינם לכל תלמיד בישראל, ובימים הקרובים נדאג להעביר עוד עשרות מיליוני ערכות בדיקה נוספות להורים. המדינה הולכת לקראת ההורים והילדים, שזקוקים למסגרת ולשגרה".           

תגיות:בידודיםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה