חדשות בארץ

"מהיום נפרדים מדוריטוס": החרם על מותג החטיפים צובר תאוצה

מתעצמת הסערה בעקבות הפרסומת הפרובוקטיבית של מותג החטיפים דוריטוס. מטעם רבני הידברות נמסרה הקריאה להחרים את החטיף

  • כ"ח שבט התשפ"ב
(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

הסערה הציבורית בעקבות הפרסומת של חברת שטראוס למותג החטיפים דוריטוס מתעצמת, ומתגברות הקריאות להחרמת מוצרי המותג.

בפרסומת הפרובוקטיבית שיצאה לרגל יום המשפחה, הוצגו משפחות שונות, בהן להט"ביות. בחשבון היוטיוב של דוריטוס התגאו בפרסומת: "משפחה יש רק אחת? מי אמר?! יש מלא משפחות וכולן מיוחדות, וגם אם זה דורש אומץ להעז בבחירות, לטוס חצי עולם או לגשר בין שני עולמות, לכל המשפחות מגיע להיות משפחות. לכל המשפחות באשר הן – יום המשפחה שמח'".

הקמפיין החדש עורר, כאמור, סערה. מטעם רבני הידברות נמסרה הקריאה להחרים את החטיף. הרב ברוך אפרתי, רב קהילה באפרת ויו"ר ארגון "דרך אמונה" המזוהה עם הציבור הדתי-לאומי, נשאל בנושא בעקבות הפרסומת הבוטה וכתב: "גם בימינו עולה קליפת מצרים בטומאתה בהובלת תרבות אירופה, לפגוע במשפחה היהודית האלוקית, ולהיכנס תחת כנפי התרבות העתיקה-חדשה של מצרים-רומא-ברלין. על כן אין לרכוש את המוצר הזה, אל תשת ידך עם רשע".

עמנואל שילה, עורך העיתון "בשבע", כתב: "לא קונה דוריטוס. ולא רק בגלל הבריאות. חברה שמוכרת חטיפים לא אמורה לקחת צד בנושאים ערכיים השנויים במחלוקת טעונה בין לקוחותיה. היהדות מכירה רק במשפחה של איש ואישה. לא אתערב בחייו של מי שבוחר לחיות אחרת, אבל לא אתן את כספי לחברה שמשתמשת בו כדי לפגוע בערכיי – ערכי המשפחה היהודית".

היועץ האסטרטגי ברל'ה קרומבי צייץ על ההחלטה שהתקבלה בפורום המשפחתי: "אספתי היום את הילדים והסברתי להם שזה הולך להיות קשה. אבל מהיום הם נפרדים מדוריטוס. בהצלחה פרוגרסיבים, תישארו לבד".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה) פרסם בסטטוס האישי שלו תמונה של החטיף ועליה הכיתוב "מוחרם". העיתונאי החרדי ישראל כהן הדהד את המסר וכתב: "מצטרף למאבק. בסטטוס של ח"כ יצחק פינדרוס, הקריאה הציבורית להחרים את דוריטוס על רקע עליית המחירים מחד והסרטון שפוגע בציבור שומרי התורה והמצוות".

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג הודיע אף הוא על הצטרפותו לחרם: "חייבים, למען בריאות נפשם ונשמתם של הדורות הבאים, להחרים את דוריטוס שמנסים להשפיע על התא הטבעי המשפחתי, דרך פרסום מוצריהם".

מנכ"ל ארגון אופק ישראל, אלעד צדיקוב, שיגר פנייה דחופה למנכ"לי בד"צ העדה החרדית ובד"צ בית יוסף, בה קרא להסרת כשרות הבד"צ מהמותג דוריטוס: "בשבוע שעבר יצא המותג דוריטוס של חברת שטראוס-עלית בקמפיין שיווק חדש בו היא מתריסה במופגן כנגד ערכי המשפחה היהודית", כתב. "לא זאת בלבד, אלא שהקמפיין אף נותן לגיטימציה וקורא להנעה לפעולה, לבחור בחיי משפחה אשר אינה עולה בקנה אחד עם ערכי המשפחה המסורתית על פי תורת ישראל".

"בפועל כשרות בד"צ שניתנת כיום למוצרי המותג דוריטוס מעודדת את צריכת המותג על ידי קהילת שומרי הכשרות. בתקבולים הללו, משתמשת החברה כדי לפגוע עמוקות בזהות היהודית של עם ישראל, לרמוס את ערכי תורת ישראל וכדי לפגוע ברגשות הציבור המסורתי, הדתי והחרדי".

"אשר על כן, הננו מבקשים כי כשרות הבד"צ תחדל באופן ברור ונוקב לספק את כשרותה למותג שמזלזל בתורת ישראל. מרכיבי המזון הכשרותיים אינם האלמנט היחיד שצריך לעמוד תחת עין הבד"צ, כי אם שלל המאפיינים – ביניהם הובלת קו שיווקי אגרסיבי המחרים את תורת ישראל וקורא לצרכנים לנקוט בגישה לחיי המשפחה שעוקרת את ערכי הליבה היהודיים. זאת בזהה להסרת כשרות ממרכולים, מסעדות ומפעלים שעובדים בשבת – על אף שמרכיבי המוצר כשרים".

"כוחו של בד"צ הוא עצום. בעצם הסרת הכשרות יישלל מהמותג דה פקטו קהל צרכנים רחב, ואתם – ארגוני הבד"צ – תאותתו מהיום אודות נחיצות וחובת שימור ערכי מסורת ישראל במרחב הציבורי. תמרור אזהרה זה יספק מודל התייחסות ומחשבה נוספת לכל חברה שפוגעת בערכי המשפחה היהודית, כפי שלאחרונה אנו עדים ביתר שאת ובעליית מדריגה משמעותית", סיכם צדיקוב.

תגיות:דוריטוסלהט"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה