חדשות בריאות

74 אלף מאומתים חדשים לקורונה. זינוק במספר החולים הקשים

74,312 ישראליים אומתו אתמול לנגיף הקורונה. מספר החולים הקשה עומד על 1,099

  • כ"ט שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (שני) כי 74,312 מאומתים חדשים אובחנו אתמול בנגיף הקורונה, מתוך 249,938 נבדקים. מניין החולים הקשה ממשיך לזנק, והוא עומד על 1,099, מתוכם 249 מונשמים. מניין הקרבנות מאז פרוץ המגיפה עומד על 8,724.

העומסים בבתי החולים גבוהים מאוד. ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בוולפסון, אומרת ל-ynet כי "בהשוואה לגלים הקודמים יש לנו כמות הרבה יותר גדולה של חולים, פי 1.5 ואולי אפילו יותר משיא החולים שהגענו אליהם בגל דלתא. אם בשיא גל הדלתא היו שתי מחלקות פעילות ישנן כיום שלוש מחלקות ובנוסף חולים לווייניים ברוב מחלקות בית החולים. בניגוד לתחושה שרווחת בציבור, החולים שמגיעים לאשפוז הם חולים קשים, חלקם גם חולים קריטיים מונשמים". ד"ר מאור מציינת שאכן שהשיעור היחסי של החולים שמצבם מידרדר בגל האומיקרון נמוך מבעבר, אך כיוון שהתחלואה כל כך רחבה - העומס על בית החולים הוא קיצוני.

עוד מסבירה מאור שגם אם מתחילה להיראות מגמת ירידה בנתוני משרד הבריאות, למשל הירידה במקדם ההדבקה, הדבר עדיין לא מתורגם למציאות במחלקות הקורונה המוצפות. "באשפוזים בינתיים לא חל שינוי בבית החולים. נהפוך הוא, יש החמרה ואחוז החולים הקשים שאנחנו רואים הוא יותר גבוה לעומת מה שראינו לפני שבועיים", הסבירה. "אם אכן יש ירידה במקדם ההדבקה, נוכל לראות בדיליי של שבועיים – שלושה גם ירידה בחולים הקשים".

בתוך כך, אמש דווח בכאן 11 שבשבוע האחרון אושפזו 10 ילדים עם חשד לתסמונת פימס (תסמונת פוסט קורונה), וכולם החלימו מקורונה לפני שבועיים עד  שמונה שבועות. מדובר בעלייה ממשעותית מאוד, כאשר בשבוע קודם לכן אושפז רק ילד אחד עם חשד לתסמונת זו.

החשש של רופאי הילדים ומשרד הבריאות הוא שבשבועות הבאים נראה עוד מקרים של פימס, שכן התסמונת הזו מופיעה בין שלושה לשישה שבועות מרגע ההחלמה. במשרד הבריאות ביקשו מבתי החולים לדווח על מקרים של פימס באופן יום יומי.

מתחילת פרוץ הקורונה נרשמו בסך הכול 220 מקרים של פימס בישראל, כאשר גל הדלתא היו בין 60-50 מקרים ונרשם מקרה תמותה אחד מהתסמונת. כרגע, 177 ילדים מאושפזים עם קורונה בבתי החולים, 17 מהם במצב קשה. באיגוד רופאי הילדים אומרים בתגובה לנתונים: "אנו צופים שתיתכן עלייה במספרי התחלואה בפימס ולכן יש לנהל מעקב אחר הנתונים".

תגיות:מאומתיםחולה קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה