חדשות בעולם

שחקנית אמריקנית התבטאה באופן מזעזע על השואה, חטפה מתקפה ציבורית – והתנצלה

וופי גולדברג, שחקנית אמריקנית, טענה כי השואה לא היתה קשורה לגזע. בעקבות מתקפה ציבורית, היא התנצלה

  • ל' שבט התשפ"ב
בעיגול: וופי גולדברג (צילום: shutterstock)בעיגול: וופי גולדברג (צילום: shutterstock)
אא

וופי גולדברג על השואה, שחקנית ומגישה אמריקנית, אמרה אתמול (שני) שהשואה "לא הייתה קשורה לגזע".

את הדברים אמרה במהלך תוכנית אותה היא מגישה. גולדברג אמרה במהלך הדיון, כשאחת המגישות העירה לה שמדובר באנשי 'עליונות הגזע הלבן' שרדפו אחר יהודים וצוענים: "אבל אלו שתי קבוצות של אנשים לבנים. ברגע שאתם מקשרים את שואה לגזע, זה נשאר שם. בואו נדבר על מה שזה, ככה אנשים מתייחסים אחד לשני, זו בעיה. זה לא משנה אם אתה שחור או לבן, כי שחור, לבן, יהודים, איטלקים, כולם אוכלים אחד את השני".

הדברים עוררו סערה עזה. חלק ממשתתפות התוכנית הגיבו מיד כי הנאצים ראו ביהודים גזע נפרד, וכי הנאצים האמינו ב"עליונות לבנה" כאשר השמידו יהודים וצוענים. "הנאצים לא ראו ביהודים 'לבנים'", טענו כלפיה.

מוזיאון השואה האמריקאי הגיב: "גזענות הייתה חלק מרכזי באידיאולוגיה הנאצית. יהודים לא הוגדרו בהתאם לדתם, אלא בהתאם לגזע. הגזענות הנאצית הובילה לרצח עם".

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, תקף גם הוא את הדברים ואמר: "לא וופי גולדברג, השואה הייתה רצח סיסטמטי של יהודים, שהנאצים ראו בהם גזע נחות. עיוות השואה הוא דבר מסוכן".

העיתונאי אריאל שנבל כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האמירה המזעזעת של וופי גולדברג ולפיה היהודים והנאצים היו 'שתי קבוצות של אנשים לבנים' לא באה בחלל ריק. זה הקצה המסוכן של תהליך בשמאל האמריקאי שמחלחל למיינסטרים ומתייג יהודים כלבנים פריבילגים וחזקים, כלומר חלק מקבוצה שאשמה בכל דבר רע שקורה כי החלש - השחור, הפלסטיני - תמיד צודק".

לאור המתקפה הציבורית נגדה, התנצלה גולדברג. "בתוכנית היום אמרתי כי השואה לא סובבת סביב גזע אלא סביב חוסר אנושיות. הייתי צריכה להגיד שמדובר בשניהם. אני מודה שטעיתי, היהודים ברחבי העולם תמיד ידעו שאני תומכת בהם. אני מצטערת על הכאב שגרמתי", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

למרות שהיא מוכרת בשם היהודי גולדברג, השחקנית איננה יהודייה. וופי גולדברג הוא שם הבמה שלה, כששמה האמיתי הוא קרין איליין ג'ונסון. הסיבה לבחירתה בשם במה יהודי היא עצתה של אימה של גולברג לבחור בשם יהודי לקראת נסיונותיה להתפרסם בהוליווד, מכיוון שהיא לא תצליח אם לא יהיה לה שם כזה, לטענת אימה.

תגיות:השואהגזענות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה