חדשות בארץ

המשטרה מודה לראשונה: היו חריגות בשימוש בתוכנת הריגול של NSO

היועץ המשפטי לממשלה היוצא, אביחי מנדלבליט, מינה את חברי הצוות לבדיקת האזנות סתר שביצעה המשטרה באמצעות תוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO. הצוות יגיש את ממצאיו עד תחילת חודש יולי

(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

המשטרה הודתה היום (שלישי) לראשונה, כי היו חריגות באופן השימוש בתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO, זאת לאחר שעד כה הכחישה נמרצות את הדיווחים על כך.

בהודעה רשמית מדוברות המשטרה נמסר: "לאור הפרסומים בנושא, משטרת ישראל ביצעה בדיקות בנוגע למקרים בהם נטען כי משטרת ישראל ביצעה פעולות החורגות מסמכויותיה בעת הפעלת האזנת סתר באמצעות אמצעים טכנולוגיים המאפשרים קליטת תקשורת בין מחשבים. לאחר בדיקה ראשונית העברנו ממצאים אלה אל היועץ המשפטי לממשלה, ועל בסיסם יצאה הודעתו מיום 20 בינואר".

במשטרה הוסיפו כי "בבדיקה נוספת מאוחרת יותר, שנעשתה עוד טרם הקמת צוות הבדיקה, התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים".

"נוכח האמור, ולנוכח הקמת צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה על נקיטת מהלכים מיידיים על מנת למנוע אפשרות לחריגה מסמכות, ומשטרת ישראל תפעל בהתאם. ראש אגף חקירות ומודיעין, על דעת מפכ"ל המשטרה, ינחה את כלל שוטרי משטרת ישראל לשתף פעולה באופן מלא, כמצופה וכנדרש, עם עבודת צוות הבדיקה, להתייצב בפני הצוות, להשיב על שאלותיו, למסור כל מסמך או מידע שיידרשו, לאפשר גישה למערכות המידע ולספק מידע טכני על האמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל, ובכלל זה מידע המצוי בידי גורמים שלישיים".

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, המסיים היום את תפקידו, מינה את חברי הצוות לבדיקת האזנות סתר שביצעה המשטרה באמצעות תוכנות ריגול. בראש הצוות תעמוד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), עורכת הדין עמית מררי. חברים נוספים בו יהיו צפריר כץ, לשעבר ראש אגף טכנולוגיה בשב"כ, ואיל דגן, לשעבר ראש אגף החקירות בשב"כ. הצוות יחל בעבודתו באופן מיידי, ויגיש את ממצאיו עד 1 ביולי 2022.

במשרד המשפטים אמרו, כי "הצוות יבחן את הכלים המצויים בידי משטרת ישראל לביצוע האזנות סתר בדרך של תקשורת בין מחשבים, אופן הפעלתם ומידת התאמתם לסמכויות הנתונות למשטרה וכן את הצורך בנקיטת צעדים שימנעו חריגה מסמכויות המשטרה על פי דין. יובהר, כי ככל שבדיקת הצוות תעלה בממצאיה התנהלות פסולה שיש בה משום חשד לעבירה פלילית, יועבר הטיפול בממצאים הקונקרטיים לרשויות המוסמכות לכך".

תגיות:משטרת ישראלNSO

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה