חדשות בארץ

הממשלה לרעת האזרח הקטן | "ליברמן נותן הוראה, והכל עובר כמו אוטוסטרדה"

ח"כ משה גפני, יו"ר יהדות התורה, בראיון סוער: "הממשלה מביאה חוקים וצווים לרעת האזרח הקטן"

  • ב' אדר א' התשפ"ב
גפני (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)גפני (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

"החשמל עולה, הדלק עולה, הדיור עולה, מוצרי היסוד עולים. כל יום הממשלה הזאת מביאה חוקים וצווים לרעת האזרח הקטן. אין תחום אחד שלא מתייקר במדינה הזו” – את הדברים אומר ח"כ משה גפני, יו”ר מפלגת יהדות התורה ויו”ר ועדת הכספים לשעבר, בראיון ל'מעריב'.

ח"כ גפני משווה את התקופה בה היה הוא יו"ר ועדת הכספים, ותוקף את ליברמן: "אצלי בוועדת הכספים, כאשר היה מתקשר אליי שר האוצר, בין אם זה היה ישראל כ”ץ או משה כחלון, הסברתי להם מה ולמה אני לא יכול להעביר בוועדה. ליברמן פשוט נותן הוראה, ובזה תם העניין ואתה יכול להמשיך לדבר אל הקיר.

"הבעיה עם הממשלה הזאת היא שאגף התקציבים באוצר עושה מה שהוא רוצה. אצלי דבר כזה לא היה עובר בחיים. אנשי האוצר היו מגיעים אליי, וכאשר היה מדובר בהחלטה שתפגע בציבור – הייתי עוצר אותה. פה הכל עובר כמו אוטוסטרדה", זועק גפני.

יו"ר יהדות התורה מתייחס ליוקר המחיה: “אפשר להסביר את עליית מחיר הבנזין", הוא אומר, "אבל עדיין ניתן היה למנוע עליית מחירים בהרבה דברים אחרים. אני לא זוכר שהיה אי־פעם דבר כזה. אף שהממשלה אומרת שהיא פועלת להוזלת יוקר המחיה, היא עושה בדיוק ההפך. אין תחום אחד שלא מתייקר במדינה הזאת. החשמל עולה, הדלק עולה, הדיור עולה, מוצרי היסוד עולים. כל יום הממשלה הזאת מביאה חוקים וצווים לרעת האזרח הקטן. לממשלה אין זכות קיום אפילו עוד יום אחד”.

גפני מתייחס לדבריו של ליברמן על כך שהמחירים בכל העולם עולים. "שטויות במיץ", הוא אומר. "אפשר להגיד כל דבר ולהמציא כל מיני תירוצים, אבל אלה לא יותר מטיעונים לעונש. זה שטויות במיץ: מה קשור מס גודש או מס על משקאות ממותקים או מס על כלים חד־פעמיים להתייקרויות בעולם?!"

ח"כ גפני ממשיך לשבת בדיוני וועדת הכספים, זאת בניגוד לעמדת הליכוד שהחרימה את הוועדות. "לליכוד יש חוסר ניסיון בישיבה באופוזיציה", הוא אומר, "והם נופלים בדיוק לידיים של הקואליציה, שמתנהגת ברשעות. אני לא מחרים את דיוני הוועדה, להפך. ביקשתי שכל החברים ביהדות התורה יהיו חברים בכל הוועדות. בעניין זה אני נגד התנהלות הליכוד. העבודה של חבר כנסת היא לשבת בוועדות הכנסת. ואני אומר את זה גם לשאר חברי האופוזיציה". 

תגיות:משה גפניאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה