חדשות בעולם

4 ימים לאחר שנפל לבאר – בן ה-5 ממרוקו חולץ ללא רוח חיים

רבים מספור ברחבי העולם עקבו אחר מבצע החילוץ הדרמטי והסוף העצוב: הילד מת בתוך הבאר, עוד לפני שהגיעו אליו המחלצים

  • ה' אדר א' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

סוף עצוב: רייאן בן ה-5 שנפל ביום שלישי לבאר בעומק 32 מטרים – חולץ אמש (מוצ"ש), כשהוא ללא רוח חיים. כלי התקשורת ברחבי העולם עקבו אחר הניסיונות הדרמטיים לחלץ את רייאן, ואחר הסוף העצוב: הילד מת בתוך הבור.

רייאן עווראם מצפון מרוקו נפל לבאר המשפחתית שלהם. משפחתו חיפשה אותו, ובהמשך שמעה אותו בוכה מתוך הבאר. "הוא בכה ואמר 'תרימו אותי'".

מכיוון שהרוחב של פתח הבאר הוא 45 ס"מ בלבד, המחלצים לא יכלו להיכנס פנימה ולחלץ את רייאן. הצוותים החלו בחפירות ובקידוחים במקביל לבאר, שהתבצעו בזהירות כדי לא לגרום למפולת שתפגע ברייאן. אחרי החפירות האנכיות החלו הצוותים בחפירת מנהרה אופקית, בתקווה שהיא תביא אותם לילד הלכוד. בשבת אחר הצהריים החלו המחלצים להתקדם לעבר רייאן דרך המנהרה. זהו השלב הרגיש ביותר.

שעות ספורות לפני החילוץ פורסם שהמחלצים נמצאים במרחק של 80 ס"מ בלבד מהילד, אך מתמודדים עם סלעים שמקשים על החפירות. החשש היה שכל צעד שגוי של המחלצים עלול לגרום למפולת שתהרוג את הילד.

המחלצים הגיעו לרייאן יותר מ-90 שעות אחרי שנפל לבאר. הם יצאו עימו והעבירו אותו לאמבולנס, כשמצבו לא ברור. זמן קצר לאחר מכן התקבלה הודעה רשמית שהילד חולץ ללא רוח חיים ושנקבע מותו. 

בימים האחרונים התאספו אלפי אנשים בסביבת הבאר, כשהם מתפללים לשלומו של הילד הקטן. שני גורמים בממשלה אמרו שהילד מת לפני שהמחלצים הגיעו אליו. מלך מרוקו, מוחמד השישי, התקשר להוריו וניחם אותם.

תגיות:מרוקובאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה