חדשות בארץ

רוב צפוי לחוק האזרחות: שרי תקווה חדשה וכחול לבן יצביעו בעד. במרצ ורע"מ זועמים

חוק האזרחות צפוי לזכות ברוב, בהתבסס על קולות הימין מהאופוזיציה. במרצ ורע"מ מאיימים על שלמות הקואליציה: "התגובה שלנו תהיה חריפה וכואבת, ויהיה מחיר", אומר שר הבריאות, ניצן הורוביץ

  • ה' אדר א' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מפלגת 'תקווה חדשה' הודיעה הבוקר (ראשון) כי שריה יצביעו היום בישיבת הממשלה בעד חוק האזרחות (איסור איחוד משפחות), שיעלה השבוע לדיון בכנסת.

כזכור, הקואליציה החליטה על חופש הצבעה בחוק האזרחות - לראשונה מתחילת הקדנציה. ככל הנראה הימין באופוזיציה יתמוך בחוק, ועל כן החוק יזכה לרוב של קולות הח"כים. מפלגת מרצ מאיימת על שלמות הקואליציה, ומזהירה מפני "תג מחיר".

גם מפלגת כחול לבן החליטה לתמוך בחוק האזרחות. מהמפלגה נמסר כי "כחול לבן תומכת בחוק האזרחות שהוא חוק ביטחוני חשוב, בהתאם לנוסח שגיבשו במשרד הפנים או באמצעות פשרה אחרת. כחול לבן מתנגדת לחופש הצבעה - ובמידה ולא תישמר המשמעת הקואליציונית היא תשקול את התנהלותה בהמשך".

יו"ר מרצ ושר הבריאות ניצן הורוביץ איים על שלימות הקואליציה: "זה חוק גזעני שמפלה את אזרחי ישראל הערבים, ואין לו מקום במדינה דמוקרטית", אמר לחדשות 12. "איילת שקד עושה דרך מסוכנת מאוד, להעביר חוק לא דמוקרטי וגזעני כמו חוק האזרחות וזאת בקולות האופוזיציה, זהו מדרון חלקלק, היא פוגעת במה שהביא להקמת הקואליציה, התגובה שלנו תהיה חריפה וכואבת ויהיה מחיר".

גם השרה תמר זנדברג ממרצ איימה במשבר קואליציוני. "לא נסתפק בלהתנגד, יש כאן שבירה חד משמעית של ההסכמות בקואליציה ואנחנו רואים זאת בחומרה". אמרה בגלי צה"ל. "בכחול לבן תומכים בחוק, אבל גם הם מבינים את הנזק שייגרם משבירת ההסכמות בבסיס הקואליציה. היא הוסיפה כי "לפנות לעזרת האופוזיציה, שמאגפת את החלק הימני בממשלה, ולהגיד 'הנה, אנחנו מראים לכם מה יקרה אם לא תכנעו ותוותרו על ההסכמות בינינו' - זה דפוס פעולה אולי הבעייתי ביותר מבחינת חיי הקואליציה".

יו"ר סיעת רע"מ וואליד טאהא מאיים הבוקר כי חופש הצבעה על חוק האזרחות יבטל את המשמעת הקואליציונית: "חופש הצבעה על חוק האזרחות הגזעני, על שתי גרסותיו, פירושו חופש הצבעה מלא על כל חוק שיעלה".

חוק האזרחות מתקיים מכוח הוראת שעה המוארכת מדי שנה מאז שנת 2003, עת נחקקה ברקע האינתיפאדה השנייה. מטרתה להטיל מגבלות על מתן אזרחות או היתרי שהייה בישראל לפלסטינים שנישאו לישראלים, כמו גם לאזרחי איראן, לבנון, סוריה ועיראק המבקשים לקבל מעמד על רקע איחוד משפחות.

כזכור, החוק היה אמור לקבל את אישור הכנסת עד 6 ביולי, אך הוא פקע לאחר שלא הושג רוב שיתמוך בו. התקווה היא שכעת יהיה לחוק רוב בכנסת, בהתבסס על קולות האופוזיציה.

תגיות:חוק האזרחותממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה