חדשות בריאות

מה יקרה לרבע מחולי הקורונה שמצבם קשה? זו התחזית הקודרת

השיא מאחורינו, אך אלפי איש מאושפזים במצב קשה. פרופ' דרור מבורך מעריך ש-20%-25% מהחולים הקשים ימותו

  • ה' אדר א' התשפ"ב
(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

רופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים הדסה עין כרם, מעריך הבוקר (ראשון) ש-20%-25% מהחולים הקשים ימותו. את התחזית הקודרת אמר הבוקר בראיון לגל"צ. "כנראה ש-20-25% מהחולים הקשים ימותו. אומנם האומיקרון גורם למחלה קלה יותר, אבל ברגע שהיא כבר הופכת לקשה – בוודאי שאותם חולים נמצאים במצב לא רחוק מזה שנגרם מהדלתא", אמר פרפ' מבורך.

"בשנתיים שחלפו מפרוץ המגפה, לא השתמשו בזמן הזה כדי לשפר את מערכת הבריאות. לא הכשירו מאות רופאים ואחיות חדשים ולא הוסיפו תקנים במידה ראויה. המבט לטווח הבינוני והארוך לא השתנה מספיק", האשים מבורך.

מנהל המרכז הרפואי פדה פוריה, ד”ר ארז און, התייחס לעומס במחלקות הקורונה. “זו בהחלט תקופה מאוד מאתגרת שחייבה אותנו להרחיב את מחלקות האשפוז”, אמר בראיון ל-FM104.5. “פתחנו מחלקת קורונה שלישית, ומעבר לכך צמצמנו פעילות אחרת כדי לפנות צוותים כדי לטפל בחולי הקורונה ובחולים האחרים. אנחנו מוותרים על דברים שאנחנו יכולים לשלוט בהם, כמו ניתוחים מוזמנים לדוגמה, שניתן לדחות אותם והמשמעות היא הארכת זמני ההמתנה לניתוחים האלה. הדבר השני שאנו עושים הוא לצמצם את הצוות מול כמות מטופלים”, הסביר.

למרות נתוני שיא התחלואה, החל ממחר יצומצמו מגבלות התו הירוק, והוא יידרש כעת רק במקומות שבהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה: אולם או גן לשמחות ואירועים, מועדון או דיסקוטק, מקום לעריכת כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון, ומקום שמתקיימת בו פעילות תרבות שאינה בהושבה בלבד.

על פי אתרworldometers , ישראל מדורגת במקום ה-86 בעולם במספר הנפטרים ביחס לאוכלוסייה. למעשה, כמעט 1 מכל 1,000 ישראלים נפטר כשהוא חיובי לקורונה מאז פרוץ המגפה.

בתוך כך, כתב העת הרפואי PLOS ONE פרסם מחקר חדש המצביע על מתאם מובהק בין מחסור בוויטמין D לבין שיעור חומרת ותמותה מנגיף הקורונה. מן המחקר נראה שמחסור בויטמין D מסוכן לחולי קורונה, ועלול להוביל לעלייה בתמותה. המחקר בדק 1,176 חולי קורונה שאושפזו במרכז הרפואי לגליל, ואת רמות הויטמין D שהיו בדמם לפני ההדבקה. המחקר הצביע על מתאם מובהק בין מחסור בויטמין D לבין רמת תמותה בקרב חולי קורונה: רמת התמותה בקרב חולים עם חסר בויטמין D עמדה על 25.6%, לעומת רמת התמותה בקרב החולים שהיו להם רמות מספיקות של ויטמין D – 2.3% בלבד.

תגיות:קורונהתמותה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה