חדשות בריאות

מחדל הקורונה: "אין יכולת לעקוב אחרי התלמידים המאומתים"

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בביקורת קשה על משרד החינוך: "ילד מאומת נדרש לבידוד, אך אין באמת מעקב אחר המתווה"

  • ו' אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחדל הקורונה: משרד החינוך לא מעביר למשרד הבריאות את שמותיהם של התלמידים המאומתים – כך עולה הבוקר (שני) מדיון המתקיים בוועדת הבריאות בכנסת. בפתח הדיון עדכנה מנכ"לית משרד החינוך, דליה שטאובר, כי מאז תחילת המבצע החדש של "נבדקים ולומדים" בישראל, נבדקו 600 אלף ילדים שהם שליש מהילדים הלומדים במערכת החינוך. במהלך המבצע אותרו 60 אלף תלמידים מאומתים לקורונה.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, מתחה ביקורת קשה על מתווה הבידודים החדש. "מה שיותר מטריד הוא שממשלת ישראל קיבלה החלטה שילד מאומת נכנס לבידוד, אך אין באמת מעקב אחר המתווה". אלרעי פרייס זעמה על כך שמשרד החינוך לא מדווח למשרד הבריאות את שמותיהם של הילדים המאומתים, ובשל כך לא ניתן לאכוף את הבידוד. "אנחנו לא יודעים מי הם החולים. משרד החינוך לא מדווח, ואין למשרד הבריאות יכולת לאכוף בידודים. אנחנו לא יודעים מי נדרש לבידוד ואנחנו מבקשים לקבל את המידע", הוסיפה.

אלרעי פרייס הדגישה את הנקודה שרק שליש מהתלמידים מבצעים את הבדיקות כנדרש.

ממשרד הבריאות נמסר כי "במסגרת המתווה החדש הבדיקות מהוות שכבת הגנה נוספת על אלו הקיימות, שכן מדי יום מאות אלפי תלמידים עורכים בדיקות שמאתרות עשרות אלפי תלמידים חיוביים. אלמלא הבדיקות הללו, תלמידים אלה היו ממשיכים להגיע אל מוסדות החינוך מבלי שידעו כי נדבקו. כזכור, לפי המתווה הישן התלמידים הגיעו אל בית הספר מבלי שנדרשו לבדיקות כלל.

"על פי נהלי הבריאות, תלמיד מחוסן (כמו כל מחוסן אחר במשק), שנחשף לחולה מאומת אינו נדרש בבידוד, ואילו תלמיד לא מחוסן שנחשף לחולה מאומת ואינו מבצע שתי בדיקות, נדרש בכל מקרה, גם היום, להיות בבידוד", לשון הודעת משרד הבריאות.

בתוך כך, הבוקר מדווח משרד הבריאות שביממה האחרונה התגלו 52,600 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. מניין החולים הקשים עלה ל-1,235. 293 מהם מונשמים. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגיפה עלה ל-9,180.

תגיות:קורונהד"ר שרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה