חדשות בארץ

נתניהו תקף את מדיניות הקורונה של הממשלה - כיצד הגיב בנט?

בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, תקף ראש האופוזיציה בנימין נתניהו את ראש הממשלה נפתלי בנט על התנהלות ממשלתו במשבר הקורונה. כיצד הגיב בנט?

נתניהו במליאת הכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאשד 90)נתניהו במליאת הכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאשד 90)
אא

במליאת הכנסת נערך הערב (שני) דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה, תחת הכותרת "חוסר המנהיגות ואובדן השליטה של ראש הממשלה מול מגפת הקורונה". בסיכום הדיון אישרה המליאה את הודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברוב של 55 תומכים מול 53 מתנגדים.

לפני ההצבעה נשאו בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו נאומים. בנט לא התייחס בנאומו לתחלואת הקורונה ולתמותה הגואה בגל האומיקרון, ותקף את האופוזיציה: "המדיניות שלנו - כלכלה פתוחה, נלחמים במגפה. אנחנו מחסנים ראשונים בבוסטר רביעי כמו שחיסנו ראשונים בשלישי. אנשים הולכים לעבודה כל יום, ילדים הולכים לבית הספר. אנחנו לא נוקטים בגישה של פאניקה, הקורונה זה לא סוף האנושות".

"כואב לכם שמנענו בחירות חמישיות ושישיות? כואב לכם שפתחנו תחרות בכשרות ושברנו את המונופול?", המשיך בנט. "החזון שלכם זה בחירות, קיטוב, סגרים, החזון שלנו זה מדינה שחזרה לתפקד".

"אופוזיציית ביבי-טיבי-סמוטריץ', אני אגלה לכם עוד משהו שאתם מתקשים להפנים. הסיבה שאתם לא בממשלה היא כי לא הצלחתם להקים ממשלה ארבע פעמים. כשלתם בניסיון להקים ממשלה, לכן הדמוקרטיה ולא הקונספרציה העבירה אתכם לאופוזיציה".

נתניהו, שעלה לאחר מכן לדוכן, תקף את בנט: "בתוך חודשים ספורים אתה והממשלה הכושלת שלך הרסתם את כל ההישגים שהבאנו. לפני שמונה חודשים העברנו לכם את המדינה הראשונה בעולם שיצאה בשלום מהקורונה. דורגנו אז בחמישייה הראשונה בעולם בהצלחה בהתמודדות עם המגפה. היו כמעט אפס חולים, אפס נדבקים, אפס מתים, והיום הספרון החדש שבנט חייב להעתיק הוא 'איך להיכנע למגפה'. זה בדיוק מה שעשיתם".

"בחודשים האחרונים נפטרו בישראל מהקורונה כמעט 3,000 ישראלים - לצערי רובם מתו לשווא כי יש לנו היום חיסונים. זה מצב אחר לגמרי. לא עשיתם דבר. בנט יכול היה לצמצם התקהלויות, להשקיע מאמץ אמיתי בחיסון השלישי והרביעי. במקום לעשות משהו הוא עמד חסר אונים. לחוסר המעש הזה אתה קורא מדינייות. בעזרת השם נצא מהגל הזה, כמו כל העולם. אבל כשזה יקרה, זה יקרה לא בזכות בנט - אלא למרות בנט. בגללך, בנט, זה יקרה במחיר יציאה מהגל הנוכחי שיהיה גבוה מיתר המדינות".

בראשית דבריו התייחס נתניהו לראשונה לסערת השימוש המשטרתי בתוכנת הרוגלה פגסוס: "זהו יום שחור למדינת ישראל. מבלי להתייחס לעניין שלי, שיש לו כמובן השלכות רחבות, אני חושב שהעניין הזה נוגע לכל אזרחי המדינה - לא ימין, לא שמאל, כל אזרחי המדינה בלי יוצא מן הכלל. קרה כאן דבר שאי אפשר בכלל להעלות על הדעת. גורמים במשטרה ריגלו באופן בלתי חוקי, בכלים הכי אגרסיביים שיש בעולם, אחרי אינספור אזרחים".

"תוכנות ריגול, שנועדו לסכל טרור ולהילחם באויבינו, הפכו לכלי יומיומי בידי גורמים במשטרה לריגול אחר אזרחים - בניגוד לכל נורמה, בניגוד לכל חוק. הדבר דומה לכך שצה"ל ישתמש במטוסי F35, שאנחנו משתמשים בהם נגד איראן, חיזבאללה וחמאס, כדי להפציץ את אזרחי ישראל. לא היה דבר כזה, ובשום פנים ואופן אסור לעבור על כך לסדר היום".

"יש רק דרך אחת לטפל בזה - באמצעות חקירה עצמאית, חזקה ובלתי תלויה, שתהיה מקובלת על שני צידי הבית הזה. רק כך נשקם את אמון הציבור במדינה ובדמוקרטיה שלנו".

במהלך נאומו של נתניהו קלטה המצלמה אירוע חריג, כאשר בנט נראה מסמן באצבעו על מצחו סימן שמשמעותו שנתניהו 'משוגע'. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב לאחר מכן בטוויטר: "מתלבט איך יותר נכון להתייחס לאיש הזה. במבוכה? או בבוז?". חברת מפלגתו, מיכל וולדיגר, הגיבה: "מה צריכים לחשוב ילדים שרואים את סימון ה'משוגע' של בנט על נתניהו? שזה לגיטימי? שאפשר לסמן על מישהו שהוא 'משוגע' ככה מול כולם? זו הדוגמה האישית שאתה רוצה להעביר להם, נפתלי?".

(וידיאו: ערוץ כנסת)

תגיות:נפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה