סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר על יוזמה יפהפייה: "קל לשכוח שמאחורי המטופל יש חיים שלמים"

"בחרתי את אחת התמונות הכי יפות שלו, וכתבתי ליד התמונה כך: 'שלום, שמי אליעזר בארי. כך אני נראה כשאני לא מורדם ומונשם'. כתבתי שהוא אבא של אוריאל, משה וגיל, וסבא של גיא, ושהילדים במחלקה שהוא מנהל ב'אלי"ן' מחכים לו"

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הנה יוזמה חדשה שמזכירה שלכל איש יש שם, ולכל מטופל יש חיים וסיפור. ד"ר אליעזר בארי הוא מנהל האגף לשיקום וטיפול נשימתי בבית החולים "אלי"ן" לילדים. לפני כחצי שנה, בזמן ששיחק סקווש במרכז ספורט בירושלים, התמוטט מדום לב. בשאר גושה, מציל שעבד בבריכה סמוכה, מיהר אליו עם דפיברילטור שהיה שם. הייא סובחי, אחות במקצועה שהייתה בקרבת מקום, הצטרפה אליו והתחילה בעיסוי לב. השניים נלחמו על חייו, והמלחמה המשיכה ביחידת טיפול נמרץ קרדיולוגי של שערי צדק.

אליעזר הגיע לבית החולים כ"פלוני אלמוני, תעודת זהות 0000000". הוא היה לבדו, בלי יכולת לדבר, בלי מסמכים. כשרעייתו שירה הגיעה לשם היא התקשתה בעצמה לזהות אותו מבעד לכל הצינורות והמכשירים. "הוא שכב שם מחוסר הכרה", סיפרה לי, "בלי בגדיו, בלי משקפיו, בלי הכיפה שלו ובלי הניצוץ בעיניים. רציתי שהצוות הרפואי יידע מי הוא, אז הלכתי הביתה והכנתי שלט. בחרתי את אחת התמונות הכי יפות שלו, לדעתי. זו תמונה שבה הוא בעצמו כרופא דואג למטופלים שלו, וכתבתי ליד התמונה כך: 'שלום, שמי אליעזר בארי. כך אני נראה כשאני לא מורדם ומונשם'. כתבתי שהוא אבא של אוריאל, משה וגיל, וסבא של גיא, ושהילדים במחלקה שהוא מנהל ב'אלי"ן' מחכים לו, וגם משפחתו שבבית, וכתבתי גם תודה על הטיפול המסור. הדבקתי את הדף על המגש למרגלות המיטה, כך שכל מי שעובר שם יראה".

האחות הראשונה שנתקלה בשלט, נפעמה. "זה נפלא", היא אמרה לשירה. "אני תמיד עושה את המקסימום עבור המטופלים, אבל זה ממש מעורר מוטיבציה".

שירה מדגישה שהמטרה לא הייתה להדגיש בפני הצוות שבעלה הוא רופא. "גם אם אדם הוא עובד זר שמאושפז בארץ, או מובטל, עצם הידיעה שיש לו חיים ואנשים שמחכים לו בחוץ, היא חשובה".

ד"ר בארי התאושש, ברוך השם, ושמע על הרעיון הקטן-גדול של רעייתו. ביחד הם מבקשים להפיץ ולפרסם כעת את היוזמה הזו, שלא דורשת שום תחכום טכנולוגי, רק תמונה וכמה מילים שתכתוב המשפחה.

"אני מכיר את המציאות הזו כרופא", אומר ד"ר בארי. "אתה רואה אדם זר מחובר למכונת הנשמה, אדם שאף פעם לא אומר לך 'שלום' או מודה לך על מאמציך, אז קל לשכוח שיש מאחוריו עולם עשיר של רגשות וערכים, של שאיפות ואהובים. יש משפט שאני מלמד את הסטודנטים שלי לרפואה, זה ציטוט של ת'ורגוד מרשל שהיה שופט בית המשפט העליון בארצות הברית: 'בהכרה באנושיות של חברינו, אנחנו מביאים את עצמנו לדרגה האנושית הגבוהה ביותר'. אני חושב ששלטים מודפסים, ביתיים ופשוטים כאלה, יכולים לעזור לנו הרופאים במשימה הזו".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירמחלקת קורונהחולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה