חדשות בארץ

ישראל כ"ץ תוקף: "ההתבטאות של ליברמן אנטישמית. בושה שקורים דברים כאלה במדינת היהודים"

שר האוצר לשעבר, ישראל כ"ץ, תקף את שר האוצר אביגדור ליברמן על התבטאותו נגד הציבור החרדי: "זה פשוט מזעזע. הוא נקלע למצוקה ציבורית וחיפש שעיר לעזאזל להכות"

  • ז' אדר א' התשפ"ב
כ"ץ (צילום: פלאש 90)כ"ץ (צילום: פלאש 90)
אא

שר האוצר לשעבר, חבר הכנסת ישראל כ"ץ (הליכוד), התייחס היום (שלישי) לדברים שאמר אתמול שר האוצר הנוכחי, אביגדור ליברמן, בהם האשים כי הציבור החרדי הוא אחד הגורמים המרכזיים ליוקר המחיה בישראל. 

"זה פשוט מזעזע", אמר כ"ץ בריאיון לרדיו 103FM. "בתוך מדינת העם היהודי יש אנטישמיות. בגולה, כאשר כל פעם שליט נקלע למצוקה – ישר הוא היכה ביהודים תחת הססמה 'הכה ביהודים והצל את המולדת''".

"מה הקשר בין היקף העבודה של גברים חרדים ליוקר המחיה? שום קשר", הצהיר כ"ץ. "שר האוצר נקלע למצוקה ציבורית – אפילו התקשורת מותחת עליו ביקורת. הוא פשוט חיפש שעיר לעזאזל להכות, כדי לכנס סביבו איזה שבט מדומה. זה חמור ביותר. אני בז לדבר הזה. פשוט בושה שקורים דברים כאלה במדינת היהודים".

ליברמן, שזוכה לביקורת נוקבת על תפקודו במשבר ההתייקרויות במשק, ניסה אתמול להסיט את האש המכוונת כלפיו ולהפנותה לעבר הציבור החרדי. "לגבי יוקר המחיה, באופן מוזר כולם מתעלמים מאחד הגורמים", אמר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת. "בציבור החרדי יותר מ-50% לא משתתפים בכוח העבודה, וזו אחת מהסיבות המרכזיות ליוקר המחיה".

"אילו שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים היה דומה לשאר האוכלוסייה, זה היה מייצר עוד 20 מיליארד שקל, ואפשר היה לעשות בכסף הזה הרבה מאוד דברים", הוסיף ליברמן.

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, אמר בתגובה כי "הדברים החמורים של ליברמן בישיבת הסיעה על יוקר המחיה לא ראויים אפילו לתגובה. את הדברים שלו צריך לשלוח במריצה למזבלה".

יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, תקף: "דברי ההסתה החמורים של ליברמן, תוך האשמת הציבור החרדי ביוקר המחיה ובעוני שהוא גוזר על העם בישראל, ראויים להוקעה ולגינוי. מדובר בהכפשה אנטישמית, המזכירה תקופות אפלות בהן הואשמו היהודים בכל הרעות והצרות של האנושות. בושה וחרפה לממשלה שאדם שמתיר דמם של מגזר שלם ללא עוול מחזיק בתפקיד אחראי כשר אוצר".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', נשאל בישיבת סיעתו על התבטאותו של ליברמן: "הפסקתי להתייחס ברצינות לאמירות של ליברמן, לפיד ושאר החלולים שמקפידים לא להפסיד הזדמנות להסית ולשסות", ענה.

תגיות:אביגדור ליברמןהחברה החרדיתישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה