חדשות בארץ

דרישה חריפה מבנט: "עצור את הפעלת הרכבלית בשבתות ובחגים"

יואב רמתי, חבר מועצת העיר חיפה, דורש מבנט לעצור את שרת התחבורה מיכאלי: "מהלך עצוב ופוגע"

  • ח' אדר א' התשפ"ב
הרכבלית (צילום: shutterstock)הרכבלית (צילום: shutterstock)
אא

חבר מועצת העיר חיפה, יואב רמתי, פנה הבוקר (רביעי) לרה"מ נפתלי בנט וקרא לו לעצור את החרפה והפגיעה בקדושת השבת.

מכתבו של רמתי מגיע בעקבות הוראתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי להפעיל את הרכבלית בחיפה גם בשבתות וחגים: "מדובר בפגיעה ביסודות היהודים של ישראל".

"אני מיצר על החלטת שרת התחבורה האומללה, שהינה עומדת בסתירה לצביונה היהודי של מדינתנו. זהו עוד מהלך עצוב ופוגע בחלקים רבים של אזרחי ישראל מצד ממשלת בנט, המקעקעת את יסודותיה היהודים של מדינת ישראל", כותב רמתי בתכתבו.

"שרת התחבורה מפעילה קמפיין בחירות על חשבון זיהום האוויר של תושבי חיפה. הרכבל שמיועד להעביר 2400 נוסעים בשעה ייסע 24 שעות ריק לטובת גחמה של שרת התחבורה", מוסיף רמתי.

"אני קורא לרה"מ להתערב בנושא ולמנוע קעקוע של השבת והיסודות היהודיים במרחב הציבורי בארץ ישראל", דורש רמתי מבנט. "אני מבקש מחברי הכנסת שיזכרו את הכלל: הפה שאסר הוא הפה שיתיר – ובעת שינוי הממשלה ישנו החלטה אומללה זו".

כזכור, אמש פורסם ששרת התחבורה, מרב מיכאלי, הורתה לאנשי משרדה להפעיל בשבתות ובחגים את הרכבלית בחיפה. הרכבלית, למרבה הבושה, תחל לפעול החל מהחודש הבא, גם בימים המקודשים לעם.

הרב זמיר כהן, יו"ר ארגון הידברות, מסביר מדוע אנו נאבקים על כך שלא תופעל תחבורה ציבורית בשבת בישראל: "מעולם הדתיים לא התערבו בחיים הפרטיים של כל אחד", מסביר הרב זמיר. "לא אמרו לאף אחד מה יעשה אצלו בבית. ישמור שבת, לא ישמור שבת, תאכל חמץ, לא תאכל חמץ. כואב לנו על כל יהודי שלא הולך בדרך התורה, שלא רואה את המתיקות של התורה. כואב לנו גם על הילדים שלו. אבל במרחב הציבורי, ודאי שהחובה של כולנו להתאחד ולשמור על הצביון של השבת במרחב הציבורי".

הרב זמיר כהן - למה אכפת לנו מתחבורה ציבורית בשבת?

תגיות:נפתלי בנטשבתרכבלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה